Kycklingfyllda canneloni

Tidigare provade jag ett recept jag hittade hos Kryddburken, kycklingfyllda canneloni. Det blev riktigt gott även om jag inte följde hennes recept till punkt och pricka.

Så här kommer den variant jag använde mig av:

Du behöver
färska lasagneplattor
3 kycklingfiléer
1 finhackad gul paprikaa
1 finhackad röd papri
2 vitlöksklyftor
en skvätt citronjuice
1 msk chilisås
grillkrydda alt valfri krydda
salt
peppar
naturell färskost (ca 200gram)
2-3msk cremé fraiche
½ dl hackad persilja
1 förpackning Kelda ostsås
riven ost

Stek på den strimlade kycklingen och tillsätt paprika och vitlök. Tillsätt chilisåsen och citronsaften och krydda kycklingbitarna efter behag. Blanda sedan i färskost, creme fraiche och persilja. Klicka ut lagom mängd av det hela på lasagneplattorna som du sedan rullar ihop och lägger i en ugnssäker form. Häll över ostsåsen och fördela den rivna osten över det hela. In i ugnen på 200 grader i ca 30 minuter.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: sara

Ja det var en mysig fredagskväll det, skönt att du också fick det lugnt och skönt (en timma iaf) :P

Detta receptet lät ju jätte smarrigt, jag tycker vi är dåliga på att äta kyckling här hemma så detta måste vi testa! :)

Hoppas du får en mysig och lugn lördag! :)

2013-12-28 @ 10:45:34
URL: http://sarakarlson.blogg.se
Postat av: Anna - mamma till två prinsessor och en prins

Det lät jättegott! Måste testas...
Hoppas du har en bra helg!
Kram

2013-12-28 @ 13:32:55
URL: http://annasfotnoter.wordpress.com/
Postat av: Madde / ★ Livet som mamma och lärare ★

Det ser jättegott ut :)

2013-12-28 @ 16:18:10
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0