Godhjärtade barn

I lördags knackade det på dörren och utanför stod tre tjejer som var omkring 10 år. De höll upp var sitt fat med fantastiska bakverk som de hade gjort. De ville sälja dessa och alla pengarna skulle skänkas till Filippinerna, så fint tänkt av dem! Billiga var de också, 5 kr för en smarrig cupcake! Jag köpte en cupcake, men gav dem 10 kr för att deras gärning var så god.
 
Måste erkänna att deras cupcake var riktigt smarrig! Ångrade genast att jag inte köpte fler!
 
                  Sonen hann börja hugga in på den innan jag hade hunnit fram med kameran, men kolla vilken
                  fantastisk frosting! Mums!
 

Kommentarer
Postat av: Elina

Men vilken tanke alltså, så rörd jag blir. Och tack för beskrivningen av plankan, så kul det lät. Det ska jag absolut testa :)

2013-11-20 @ 10:40:12
URL: http://www.volanen.blogg.se
Postat av: Madde / ★ Livet som mamma och lärare ★

Vilken underbar tanke av barnen :).

2013-11-20 @ 21:14:54
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0