Imorgon är det dags!

Imorgon är det 1 september och då kör Septemberpeppen igång! Ni är några stycken som hakat på det hela och jag hoppas att fler vill vara med längs resans gång! Septemberpeppen innebär att vi hjälps åt och peppar varandra att göra den förändring vi vill göra i vårt liv.
 
Mitt stora mål är att få en sundare inställning till mat, kakor och godis. I maj och juni var jag med i Beach 2014 hos World of Shape och lyckades genom träning och kost gå ner 6,5 kilo och minska 12 cm runt midjan. Jag hann börja tycka att träning var kul och jag orkade springa flera kilometer utan att stanna. Dessutom minskade mitt sockerbegär rejält och jag åt nästan inget onyttigt. Tyvärr tog jag "semester" från både träning och kosthållning efter det och i dagsläget kan jag trycka i mig en dubbel sats chokladbollar på två dagar. Det innebär 200 gram margarin... Ni hör ju, något är fel. Så därför vill jag nu hitta tillbaka till där jag var i slutet på juni och fortsätta på den banan.
 
Så imorgon är det dags! Slut på frossandet, mer träning och inget småätande. Rent konkret i siffror vill jag gå ner 5 kilo, orka springa 5 kilometer och kunna ta en kaka utan att stoppa i mig 9 till. Där har ni mina mål. Dela gärna med er av era? Kanske är det någon av er som vill gästblogga om era mål?
 
Idag har jag börjat ladda mentalt och jag har sett till att det finns frukt och grönsaker här hemma, även keso och kvarg då det är något jag gärna äter till mellanmål. Men mer om det i kommande inlägg.
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Heja dig detta kommer du klara galant!

Jag borde egentligen också haka på... det har blivit alldeles för mkt av det goda på sista tiden!

2014-09-01 @ 00:24:14
URL: http://liamojag.blogg.se
Postat av: znogge

Önskar dig lycka till med nya livet som säkert kommer att gå bra. Du har ju visat att du kan tidigare. Själv har jag varit igång i en månad nu på onsdag och jag anar att det ger resultat.

Kram och god morgon!

2014-09-01 @ 06:27:20
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Elin - Livat på torpet

Jag hänger på!

Känns som efter den här helgen bör jag "rena" kroppen några veckor ;)

Mitt mål är att gå ner 3 kg och få upp flåset igen när jag är ute och går med barnvagnen (springa har aldrig varit min grej) och godsaker bara på fredag-lördag.

Inga svåra mål så dom borde jag väl klara?

2014-09-01 @ 07:45:02
URL: http://blogg.loppis.se/elinteg
Postat av: anna

detta fixar vi om vi hjälps åt :) och som du säger att kunna ta en kaka men inte nio. Kram

2014-09-01 @ 19:07:01
URL: http://heltenklaanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0