Idag firas det lucia på skolan

Idag har de "luciasjung" på sonens skola och de har bestämt att inga föräldrar får närvara. Dels för att vi vuxna skulle inte få plats och dels för att barnen ska få fira lucia i lugn och ro. På ett sätt tycker jag det är tråkigt att inte få se alla söta tomtenissar, lucior och vad de nu vald att klä ut sig till. Men på ett annat sätt tycker jag det är ett klokt beslut. Minns hur varmt och trångt det var på förskolan när alla föräldrarna och barnen skulle trängas i ett rum och barnen såg mest bara förskräckta ut av det hela, särskilt när alla skulle fotografera och det blixtrade konstant. Måste ha varit smått traumatiskt och klaustrofobiskt för barnen.
 
Så jag får helt enkelt bjuda på en tomtebild på sonen från ifjol! Då firades dock lucia utomhus, något som var betydligt bättre än att trängas i ett rum. Men det var ändå smått kaotiskt då alla vuxna trängdes och hade sig då alla ville stå längst fram och få så bra bilder som möjligt. Själv hade jag med mig lillan i barnvagn, så jag stod lugnt och tryggt på sidan om.
 
Hur firas lucia på era barns skolor/förskolor?
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Vad fort det går, tänk att det redan är lucia, man kan inte fatta =D

2014-12-12 @ 11:08:04
URL: http://myflowergirl.blogg.se
Postat av: Theresa

På Felix dagis var de utomhus och har varit de senaste åren, många barn på ett långt led och ingen trängsel av föräldrar! :-) Och så delar de upp dem så igår var det bara de två största avdelningarna som lussade. Såg att de lite mindre lussade inne i matsalen i morse men de var inte så många... Så himla gulligt att se dem! Ha en fin dag! Kram

2014-12-12 @ 11:36:36
URL: http://mammaT.blogg.se
Postat av: åsa

Elin har varit i kyrkan å sett ingenting då hennes klass hamnade mitt i kyrkan... lite tokigt upplagt då 8an sitter längst fram följd av 7an, å så de lägre/yngre klasserna.

Ikväll är det kvällsöppet med fyrverkeri så Elin ska gå med J, jag å hundarna stannar hemma, jag klarar inte oljudet å vill inte skrämma Frost, Bullen har hittills aldrig reagerat men varför chansa...

2014-12-12 @ 13:57:16
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Postat av: anna

Lite tråkigt men bra. Tänk så mysig lucia barnen får. Vi firade på kvällen men bara för barnens familj, det var lagom med folk och de sjöng bara tre sånger sen var det fika

2014-12-15 @ 08:07:30
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0