Inställd fotografering?!

Jag tycker det är ofta som det aldrig riktigt blir som man tänkt sig när man klipper håret hos en frisör. Idag hade jag till och med mig en bild så jag kunde visa hur jag ville ha mitt hår. Men ändå blev det inte riktigt som jag ville, detta trots att vi kommunicerade och jag bad henne ta lite till där och göra mer si och så. Det blir så här nästan jämt, fattar inte. Händer det även er? Nu blev håret ok, så jag gick därifrån ganska nöjd ändå och det är ju ändå viktigast. Får se om jag får till någon före-efter-bild. Tog några bilder med telefonen, men attans ruttna bananer hur dåliga bilderna blev!
 
Fick även håret fint lockat, men gissa hur länge det höll sig i snöovädret?!
 
Vet inte om lillan håller på att bli sjuk dessutom, hon somnade småfebrig. Är lördagens familjefotografering i farzonen?
 
Edit: Bilden jag tog med till frisören var en bild på mig själv där jag var nöjd med min frisyr. Så jag tog inte med en bild på någon superstylad fotomodell med extensions och trodde att det skulle bli slutresultatet. Lätt bli besviken då är jag rädd... ;-/
 
Julpyntat på frisörsalongen
 

Kommentarer
Postat av: Patrik

Jo, det där känner jag igen… att gå till frisören och så blir det inte riktigt som man tänkt. Fast nu börjar det bli många år sedan jag var till en frisör, var kanske på 1990-talet eller något. Blev ju ändå inte som tänkt så jag började vara min egen frisör. Har blivit lättare med åren, nu tar jag hyveln både till skägget och skallen.

Sen beror det kanske lite på vad man har för hår, gentemot den på bilden och den frisyr man vill ha? Hade jag kommit med en bild på Bobby i Dallas på den tiden jag hade hår så hade det inte fungerat ändå.

2014-12-18 @ 21:58:30
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: ullie

kommer få ny frisör nu nästa gång då min gått på mammaledigt känns oxå sådär.
Du blev säkert fin men ja vet va du menar när det känns bara sådär bra.
Ha en fin fredag o helg

2014-12-19 @ 00:22:34
URL: http://weberskold.blogg.se
Postat av: Elin - Livat på torpet

Samma här ... tills jag hittade MIN frissa. Tog över 30 år.

Jag har klippt mig själv dom senaste åren då jag alltig fått gå därifrån missnöjd med mössa på. Du får komma hit till "min" cissi, hon klipper som man vill och det blir som man tänkt :)

2014-12-19 @ 10:25:15
URL: http://blogg.loppi.se/elinteg
Postat av: Patrik

Aha, så det var en bild på dig. Ja, då borde det faktiskt gå att få det ganska lika igen.

Hade rakapparat ett tag jag också, men tyckte det blev för långt så nu är det bara hyvel som gäller.

2014-12-19 @ 11:36:14
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: åsa

Tråkigt att det inte blev som Du tänkt.

Det är ju därför jag inte klipper mig... blev så besviken på frissan som inte lyssnade å körde sitt eget race i mitt hår.

Smart att ta med bild på Dig själv, då borde det ju gått bra att klippa... som sagt skillnad om det var en stajlad superstjärna frisyr Du hade velat ha.

2014-12-19 @ 13:49:17
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Postat av: anna

Jag är tyvärr sällan nöjd när jag går ifrån en frisör. Tycker alltid att de klipper för mkt men de senaste åren har jag börjat klippa sig hos en bekant till min mamma och då hon känner mig så brukar hon matcha in det på håret :)

2014-12-22 @ 10:21:11
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0