Kiwihjärtan

I våras hade jag ofta tid och ork att pyssla till det med frukost och mellanmål, som när jag tex gjorde en palm med hjälp av en banan, kiwi och andra frukter och bär.  Men det där har runnit ut i sanden lite, men med pepparkaksformarna som ligger framme nu så här i juletider har jag fått lite mer inspiration! Det behövs ju inte mycket för att göra frukosten/mellanmålet/kvällsfikta lite roligare! Häromkvällen bjöd jag mig själv på söta små kiwihjärtan tillsammans med en tallrik fil. Det tar ju absolut inte lång tid att skära upp en kiwi skivor och att stansa ut små hjärtan eller vad man nu vill ha. Tycker sånt här kan göra en grå vardag lite mindre grå för min del.
 
Hur gör du för att liva upp din tillvaro lite snabbt och enkelt?
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: nathalie - ensamstående mamma till charlie

vad fint och kreativt =). jag är jättedålig på sånt, haha!

2014-12-11 @ 12:06:04
URL: http://livetomyarp.com
Postat av: åsa

Du är kreativ :)

Kom just hem efter ha hämtat Elin på skola samt varit på ICA, nu har även vi fått tiggare - sjukt! - de kör tydligen från Umeå med nån form av minibuss å släpper av tiggare i Lycksele, Vilhelmina å Åsele. Hur mycket ska de inte få ihop under dan om det nu bär sig att köra minst 32 mil var dag.

Mina föräldrar kommer till oss på julafton, eller förhoppningsvis gör de det, mamma sa kanske å skyllde på att pappa inte vill... pratade med pappa igår å han sa självklart kommer vi.

2014-12-11 @ 13:42:09
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Postat av: Therese Bjärstig

Det är sådana detaljer som gör det, här gllar ungarna att få leverpastejen i form av en utstansad gris :-) KRAM!

2014-12-11 @ 17:37:20
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0