Pollo con Peperoni

Provade ett recept från ett gammalt nummer av ICAs tidning Buffé och det var inte dumt alls. Dock tyckte både jag och sambon att något saknades och jag har fortfarande inte kommit på vad. Jag kommer nog göra detta igen, men då ska jag nog krydda kycklingbitarna lite mer och slänga i nån extra vitlöksklyfta. Lite kycklingfond kan också göra susen!

Du behöver

4 kycklingfiléer
1 gul paprika
1 röd paprika
1 grön paprika
2 vitlöksklyftor
1 gul lök
1 burk hela tomater (ca 400 g)
1 tsk chiliflakes
salt
peppar
basilika (var inte med i ICAs recept)

Skär kycklingen i bitar, lika så paprikorna. Skala och finhacka vitlök och lök.
Stek kycklingbitarna med vitlök och lök i ca 5 minuter. Lägg i paprikorna och stek cirka 2 minuter till.
Blanda i tomaterna och chilin. Krossa tomaterna lite och krydda med salt, peppar och basilika. Lägg på ett lock och låt det koka ihop i cirka 20 minuter. Serveras med valfritt tillbehör.
 
Kanske inte den bästa matbilden, men så här såg det ut i grytan!
 

Kommentarer
Postat av: sussi

Låter underbart gott =)

2015-01-04 @ 10:07:24
URL: http://siouxzie.vimeddjur.se
Postat av: Znogge

Det låter i alla fall väldigt gott men ibland får man prova sig fram när det gäller kryddning och annat!

Kram

2015-01-04 @ 12:48:12
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Mammsen

Ser gott ut. Tror jag testar det vid tillfälle. Tycker om när det inte skall vara så många olika ingredienser.

2015-01-04 @ 15:31:24
URL: http://mammsen.wordpress.com
Postat av: Maria Grahn

Sååå gott det där ser ut, måste testa det.

2015-01-04 @ 20:09:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0