Dags sluta vara en torris

Fick bra hjälp på bvc igår gällande lillans torrhet. Måste erkänna att det är skönt att känna förtroende för bvc-sköterskan vi går till. Hon är alltid glad, trevlig och tillmötesgående, det märks även att hon är väldigt förtjust i barn! Kanske dumt söka sig till ett jobb på bvc annars iofs! Men nu har jag fått instruktioner. Närmsta veckan ska jag smörja lillan med Decubal morgon och kväll, kinderna ska smörjas med Locobase Repair om kvällarna och kliande fläckar ska jag stryka lite Hydrokortison på.
 
Ser jag ingen förbättring på en vecka jag jag ta kontakt med bvc igen. Så håll tummarna nu att det funkar!
 

Kommentarer
Postat av: Tessimi

Hoppas det funkar. Fick också tips om en massa krämer på bvc. Men var inte helt nöjd förrän vi fick riktiga grejer utskrivet. :-)

2014-02-19 @ 08:16:30
URL: http://tessimi.blogg.se
Postat av: Mia

Decubal är hur bra som helst! Min minsta har haft massa problem med eksem och utslag på kroppen och händerna. Fick bara rådet att smörja med miniderm ännu oftare och ha mildison på utslagen. Barnläkaren sa samma sak! Tyckte inte det kändes bra att smörja med så mycket kortison så jag gick på upptäcksfärd på Apoteket. Efter en vecka med Decubal var alla utslag och eksem borta. Önskar jag provat det tidigare!

Lycka till!
/Mia

2014-02-20 @ 22:06:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0