Sömn

Har hunnit smörja lillans händer och kinder några gånger och det har faktiskt blivit bättre. Hurra! Törs till och med säga att hon har sovit lite bättre med då klådan verkar ha gått ner. Skönt! För ett barn som vaknar varje timme driver lätt sina föräldrar till vansinne... Inatt vaknade hon "bara" tre gånger, vilken skillnad mot tidigare nätter!

Ramlade in på Blondinbellas blogg idag, något jag inte brukar göra. Hon skrev att hon hade haft sin första vakna natt sen sonen föddes för tre månader sedan. What?! Jag är så avundsjuk på alla som har barn som sover hela nätter! Lillan har sovit bra hon med, men det har ändå varit i snitt 3 uppvak per natt. Det sliter på den här gamla mamman...
 
Jag har iallafall bestämt att inte läsa Blonda Bellas blogg igen.
 
Inte förrän lillan sover hela nätter hon med.
 
<3
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ansepanse

stackars Lillan med sådan klåda, skönt att det hjälper, det är ju inte lätt vare sig för dig eller Lillan
önskar dig en fin kväll
kramar

2014-02-20 @ 18:49:40
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: anna

läs min blogg från december 2011 istället för blondin bellas ;) Det sliter när man inte får sova, skönt ändå att din lilla är bättre

2014-02-20 @ 19:34:35
URL: http://heltenklaanna.blogg.se
Postat av: Margita

Uja, stackars liten...men skönt att det blivit bättre. Ack ja, att bli väckt varje natt och dessutom flera gånger är inte det roligaste...fråga mig...mitt förstfödda var helt otroligt pigg en, han behövde inte sova mycket ;) jag blev dödstrött, tyvärr fick jag ingen hjälp av pappan så jag blev en zombie och inte speciellt trevlig kan jag säga ;) Numer är sonen över 30 år och ibland längtar jag tillbaka till tiden när han och hans syster var små!! Så kan det gå! :D

Ja,jag ska fundera på att sälja men undrar om nån vill ha dem....lite omoderna kanske ;)

2014-02-20 @ 20:09:17
URL: http://sengas.bloggplatsen.se
Postat av: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Det där med hur de sover nattetid och att en del barn sover hela nätterna har jag länge funderat på om man har olika definitioner på sova. Enda tills jag fick mitt fjärde barn!
De tre första vaknade flera gånger på natten. En skulle jämt äta och han sov bara om han fick ligga under mitt bröst. När han fick eget rum vid 2 år började han först sova hela nätterna. Den första hade nästintill som kolik. Skrek sig till sömn varje natt och på natten fick man ofta gå upp och stoppa i nappen eller gå omkring och bära på henne. Nu är hon snart 11 år och hon har först sista året börjat sova hela nätterna så det tog sin tid, men fortfarande vaknar hon extremt tidigt och har svårt för att somna. Den tredje han vaknade för välling, men somnade fort om igen och han började först vid 5 år sova hela nätterna. Och så kom det sista barnet och då förstod jag vad alla menade! Hon började sova hela nätterna redan vid 3 veckor! Det blev lite jobbigt för jag kunde inte sova då jag trodde nåt var fel! Sen har hon fortsatt sova bra, men nu har hon perioder då hon vaknar ibland och är svår att få at somna om, men i det stora hela är hon riktigt lyxig.

Det roliga är också att alla de tre första slutade sova middag på dagen redan vid 1,5 år, men lilltjejen som blir 2 år om en månad sover fortfarande middag på dagen trots att hon sover så bra på nätterna. Så ja det där med sömn kan verkligen variera och man har ingen aning om hur det blir, man får bara hoppas man orkar och få sova igen något nån gång då och då så man orkar. Kram på dig,

2014-02-20 @ 20:46:06
URL: http://lottizdays.se
Postat av: Annika - drömmen om 11 barn

Vet du... alla mina grabbar har i princip sovit hela nätter från start. Jag överdriver inte alls, de har somnat framåt 22 och sen sovit till 07 minst.

Men så kom Isabella. TJOHEJ! Nu jädrar... nu vet vi att vi lever! Denna dam somnar INTE innan 01, vaknar sen runt 02, runt 03, runt 04, sover till ca 06.30-07.
Sen somnar hon om och sover till 10-11 nån gång...

YEJJ DYGNSRYTM! ;)

Postat av: Malin

Sv: Ja, så är det verkligen
och det är ju så kul och resa. :)

Hoppas du har en bra kväll! :)

2014-02-20 @ 22:40:21
URL: http://frozenvanilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0