Svar i skräpet

Kollade skräpkorgen när jag var inne på mitt mailkonto. Jösses. Varje gång någon svarar på min kommentar direkt i sin blogg får jag ett mail om det som landar i skräpkorgen. Kan inte påstå att jag kollar av den så ofta och nu när jag väl gjorde det kändes det inte så aktuellt att ta tag i ett svar som jag fick för en månad sedan. 
 
Sedan är jag inte den som går tillbaka till bloggar jag läst för att kolla i ett tidigare inlägg om jag fått svar på min kommentar, utan jag kommenterar istället de nya inläggen. Ibland hittar jag inte ens tillbaka till den bloggen igen om det var en blogg jag inte lagt till på bloglovin.
 
Själv svarar jag alltid på kommentarer i den andres blogg, då vet jag att den personen får mitt svar. Om h*n sen väljer att inte besöka min blogg igen så är det inte mer med det. Känner bara att det är lite tråkigt att behöva bege sig till mailens skräpkorg för att se om man fått svar någonstans.
 
Hur brukar du göra när du svarar på kommentarer?
 
Random pic: jag och sonen på Leos för länge sedan.
Foto: Helena
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag svarar personen i dennes blogg, tycker som Du :)

2014-02-11 @ 08:30:22
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Postat av: Patrik

Förut svarade jag alltid i den andres blogg, men har börjat svara direkt på kommentarerna i min egen blogg. Mest för att svaret då får ett direkt samband med kommentaren och det är ingen tvekan vart det hör om det skulle ta tid innan jag svarar, dialogen blir då mer samlad.

Min blogg skickar ett mejl, som troligtvis hamnar i skräpposten vid svar på kommentar. Tycker det är en ganska bra lösning på andra bloggar jag följer och kommenterar… Annars blir det lite som du säger, att man inte går tillbaka och letar bland kommentarer om man fått ett svar.

2014-02-11 @ 08:50:08
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: annica

Jag brukar dels svara i min egna blogg, som svar på kommentar - men brukar då även kopiera mitt svar och kommentera med det svaret i "skribentens" blogg. Detta för att kunna underlätta dels för mina läsare som kanske vill kunna följa dialogen, men även för den som svarat mig - att kunna läsa det i sin egna blogg.

2014-02-11 @ 08:51:52
URL: http://magnussonsresa.blogspot.com
Postat av: Synskadad fyrabarnsmamma

Oj det var en svår fråga att besvara! Jag skulle vilja ge svar direkt i min blogg men jag har inte lärt mig hur man gör det. Sedan om jag nu kan lära mig det så beror det hur mycket tid det tar :)
Jag brukar ge en kommentar på det som är skrivet i inlägget som jag har läst... Så småning om kommer jag nog på vad som just passar mig.
Däremot är det bra med länkar så jag hittar tillbaka till bloggar, för de har jag inte i huvudet :) Som din blogg som jag var inne för ett tag sedan tappades bort på vägen men nu såg jag den i en annans blogg.
Hihi jag får också kommentarerna i mailen. Jag blir nog mest glad att en del av tekniska fungerar för mig så ibland går jag tillbaka och läser vad för svar som har givits hihi nu blev det visst en hel novell haha
Önskar dig en fortsatt toppendag kramar från mig

2014-02-11 @ 09:45:50
URL: http://carinasnilssons.blogg.se
Postat av: Karin

Jag gör som du...dvs svarar i den andres blogg.

2014-02-11 @ 10:22:05
URL: http://liamojag.blogg.se
Postat av: Carolina

Sv: Tack snälla du! Semle-cupcakes är verkligen såå goda, måste nog göra en ny sats snart!

Jag brukar svara på kommentarer i den personens blogg (om det finns någon) annars brukar jag skicka ett mail om bara e-post finns angivet. :-) Kram

2014-02-11 @ 10:48:28
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Camia

Jag får upp alla mina nya kommentarer när jag går in på bloggen. Det spelar ingen roll om det är en kommentar från senaste inlägget eller om det är någon som har kommenterat ett inlägg förra året. Så själv svarar jag direkt på min blogg ;)

2014-02-11 @ 11:17:25
URL: http://www.divyaspa.blogg.se
Postat av: Jenny

Jag svara i min egen blogg. Mest för att, som någon skrev tidigare, hålla all info samlad på ett ställe. Var ju iofs smart som någon gjorde att även lägga en kopia som en kommentar på den andres blogg.
Sen en fråga som jag grubblat på ett tag. Är det någon som vet ifall man på blogglovin kan hålla koll på sina kommentarer på något enkelt sätt. Jag trodde att det skulle fungera som på wordpress där man kan se om någon svarat på ens kommentar i notislistan. Men antingen så fungerar det inte på samma sätt på bloglovin eller så får jag aldrig några svar på mina kommentarer. Någon som vet hur det funkar?

2014-02-11 @ 13:10:30
URL: http://www.livetidb.com
Postat av: Maria

Jag svarar alltid också på kommentarer i den andres blogg, enligt mig lite trevligare att göra så :)

2014-02-11 @ 16:22:13
URL: http://omlitenochmig.se
Postat av: Madde / ★ Livet som mamma och lärare ★

Jag svarar helst på min egen blogg, sen vissa saker svarar jag i den andras blogg. Men det är nog mest av respekt för den jag läser hos. Jag tycker nämligen att det är skittråkigt själv när folk bara lämnar en svarskommentar på ens inlägg. Då känns det mer som en chat :/. Jag kommenterar alltid tillbaka när någon besökt min blogg dock, tycker det är av respekt för den som varit till ens sida. :-)

2014-02-11 @ 21:51:42
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Anna - Vitt eller svart

Det är dubbelt det där. Jag svarade ett tag i min egen blogg men eftersom jag själv sällan sällan går tillbaks till samma inlägg som jag kommenterat för att se om det kommit ett svar så slutade jag och svarar i den andres blogg. Tänker som du angående det.

Ett tag tänkte jag till och med att det var lite nonchalant att svara i sin egen blogg men samtidigt så kan ju diskussionen fortsätta där och andra som kanske har följdfrågor ser vad bloggaren svarat. Dubbelt alltså men jag gör som du.

Kram

2014-02-12 @ 11:47:50
URL: http://vittellersvart.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0