Värdefull dag

Jag är just nu ett stort fan av lördagar! Det har jag väl iochförsig alltid varit, det finns många anledningar till att gilla lördagar! Men just nu är de väldigt speciella för mig. För på lördagar får jag kvalitetstid med sonen! Sen lillan föddes har jag inte riktigt haft den tiden att vara med honom som jag önskar att jag hade haft. Tyvärr har han fått stå åt sidan en hel del, det är tex svårt spela monopol med honom när lillasyster kräver sin uppmärksamhet.
 
Nu är det så att på lördagar har han simskola och det är jag som följer honom dit. Efter badet brukar vi passa på att ta en fika i kafeterian, eller ja, fika och fika. Han får nötter och jag käkar keso eller banan. Men då hinner vi sitta i lugn och ro och prata om veckan som har varit och det är så roligt att få höra vad som pågår i hans lilla söta huvud.
 
Sedan brukar vi ta en promenad till närmsta köpcentrum och handla något gott inför kvällens mys. De senaste helgerna har vi sett Fångarna på Fortet tillsammans och ätit något smarrigt, det kan vara lite lördagsgodis eller grönsaker med dipp. Så mysigt och så värdefullt! Jag sparar våra fina stunder ihop i modershjärtat!
 
 
Duktiga T hjälpte mig med ogräset när vi flyttade till radhuset ifjol.
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Låter som supermysiga lördagar :)

Det är svårt att få till egentid med barnen men såå viktigt för både en själv och barnet tror jag.

2014-10-18 @ 17:06:29
URL: http://liamojag.blogg.se
Postat av: Margita

Åh vilket fint inlägg! Viktigt med små egna stunder med barnen.

2014-10-21 @ 21:36:01
URL: http://sengas.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0