Jädrans toscabulle

Igår tränade jag för första gången på länge. Det var jobbigt. ASJOBBIGT! Man tappar verkligen mycket när man inte tränar på några veckor. Förut sprang jag med lätthet tre kilometer utan att stanna, igår orkade jag inte ens 500 meter innan kroppen ville falla ihop av trötthet. Jag har lite att jobba med.
 
Lyckades hålla mig från att småäta hela förmiddagen, wiho! Men så kom min äldsta syster förbi med en toscabulle och jag erkänner att den slank ner. Jag är inte förberedd på sådana situationer. Ska man helt sonika säga nej tack och verka otacksam eller äta och tänka att en bulle inte är hela världen? Igår valde jag det sistnämnda och därmed känns dagen som ett smärre misslyckande då jag helst vill ligga på noll när det gäller kakor och godis. För tyvärr kände jag att dagen var förstörd pga bullen, så jag åt några ako-kolor med. Några för många.
 
Men idag är det en ny dag, idag låter jag bli bullar och godis. För lillan är sjuk så det blir inga gäster som kan fresta med godsaker. Det kommer bli tufft, för sömnbrist brukar leda till att jag i vanliga fall småäter extra mycket för att hålla energin uppe...
 
 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag vet precis vad du menar, har man redan fuskat lite en dag, så kan man lika gärna fuska rejält. Men det är inget misslyckande, det är bara att ta nya tag! Jag hörde nån träningsexpert på radion för nåt tag sen och hon sa att just när det gäller mat och bantning, så är vi dåliga på att tillåta oss misstag och snedsteg. Har man fuskat t.ex. en gång med lite choklad så känner man sen att "fasen, jag skiter i att träna nu, allt är ändå kört". Hennes råd var att vi ska vara mer förlåtande mot oss själva :)

Jag skulle heller aldrig klara ett helt godis- och kakförbud, så jag försöker minimera till lördagar, det är min söt-dag :)

Lycka till idag nu! :)

2014-09-02 @ 10:11:24
URL: http://ilottaslillakaos.se
Postat av: Beatrice, mamma till Robin och Jennifer

Jag skulle aldrig klara av att vara helt utan sötsaker (förutom när jag körde mamma-shape...), man måste få unna sig ibland. Så se det inte som ett misslyckande :)
Hade det inte varit för att jag fyller år snart så hade jag hänt på septemberpeppen, men tårta är obligatoriskt ;)
KRAM

2014-09-02 @ 10:23:07
URL: http://blogg.loppi.se/mamabeatrice
Postat av: Elin - Livat på torpet

Haha, det var den där jäkla ako kolan som förstörde min dag med. När jag ändå hade ätit tyr tre så kändes det som att då kunde jag typ äta hela påsen (nästan) ;)

2014-09-02 @ 13:05:03
URL: http://blogg.loppis.se/elinteg
Postat av: Decdia

Det är så himla svårt, allt gott är ju förbjudet...

2014-09-02 @ 14:10:58
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Anna - Vitt eller svart

Äh, det gick väl jämnt upp?

Jag är en tröstätare, hänger inte på nu eftersom jag trodde att jag skulle ha ont och behöva kuckelimuck. Nu blev det ju ingen op så jag är ledsen för det istället.

Det kommer gå så bra för dig, du klarade det fint innan. :)

Hatar det där att träning är dagsfärskt, skulle vilja att det gick att tillgodoräkna sig det länge, länge.

2014-09-02 @ 20:30:37
URL: http://vittellersvart.blogspot.se/
Postat av: anna

på riktigt så tror inte jag att det är någon fara att ta en bulle då och då, bara det inte blir flera och varje dag. dessutom om du rör på dig och tränar så är en bulle inte så farligt. kram

2014-09-02 @ 20:51:53
URL: http://heltenklaanna.blogg.se
Postat av: Anna - mamma till två prinsessor och en prins

Visst känns det surt att man inte lyckas följa sitt mål till 100% (Jag fick migrän och då blir jag alltid piggare av cola... så jag har också fuskat lite)
MEN jag tycker att din bild var så himla bra! Det är bara att lägga det bakom sig och gå vidare :)
Nu kör vi igen! We can do it!
Kram

2014-09-03 @ 19:44:04
URL: http://annasfotnoter.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0