Viktigt mål

Ett sätt att klara sig från att småäta godis och kakor är att försöka hålla en jämn blodsockernivå. På så sätt kan man minska sötsuget. Därför är det viktigt att inte hoppa över mellanmålet! Jag brukar gärna ta mig lite keso eller kvarg som jag piffar upp med bär, frukt och/eller vaniljpulver.
 
Fick tips att alltid ha en tesked med mig om jag är ute på äventyr, för då kan man köpa ett litet paket keso i någon livsmedelsbutik eller kiosk och stoppa i sig utifall att man missat att packa något ätbart. Gillar man nu inte keso eller kvarg så är tex en banan inte heller fel!
 
Dagens mellanmål, kvarg och blåbär.
 

Kommentarer
Postat av: anna

vaniljpulver i keso lät gott

2014-09-01 @ 18:57:03
URL: http://heltenklaanna.blogg.se
Postat av: Karin

Mmm ser gott ut :)

Ha ha ha ja det var märkligt! Hade planerat att köra från idag men en chokladbit kom i vägen. Då väntar jag tills på onsdag då :D vill ju inte förstöra chanserna att lyckas i förväg liksom.

Nä jag fick aldrig paketet men ska nog köpa pennorna. Det är värt ett försök.

2014-09-01 @ 23:09:30
URL: http://liamojag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0