Campingdrömmar

För någon vecka sedan packade min syster in sin familj i bilen och drog iväg på campingsemester i några dar. De hann ner till Gävle innan de vände motorhuven hemåt igen. De hade tältat under resans gång och det lät så mysigt när hon berättade om allt de hade gjort och upplevt. Det vore roligt att göra någon liknande resa med min familj.
 
Nu har vi nästan ingenting när det gäller campingutrustning, så därför sitter jag och drömmer mig bort just nu på Campingnetshop.se! Där finns verkligen det mesta man behöver och lite till om man har tänkt sig ut på camping! De har i och för sig sånt man kan ha användning av även hemma, tex spel och saker som kan vara användbara på stranden.
 
Till att börja med behöver vi ett tält. Inget tält, inget campande. Hos Campingnetshop.se hittade jag ett villatält på 10,5 kvm, wow! Snacka om lyxigt! Skönt med lite utrymme måste jag säga. Särskilt när man har barn som inte direkt varken sitter eller ligger stilla några längre stunder. Har man otur och det regnar kan det vara skönt att ha ett tält som är så pass stort att man slipper sitta i knät på varandra.
 
High Peak Faro 5
 
Väl inne på tältsektionen hittade jag något som jag gärna skulle investera i inför nästa sommar, ett moskitonättält! Hur bra som helst! Tänk att bara ställa fram det tältet på gräsmattan/altanen en varm sommarkväll så att man sen kan sitta där i lugn och ro och bara njuta av livet utan att myggor, flugor och knott stör en med sin närvaro?! Är det någon av er som har ett sånt här tält måntro?
Varit med om läckande schampoflaskor? Det har jag och det finns inget så irriterande som när man fått schampo som kladdat av sig på en miljon andra saker i ens väska! Så därför blev jag glatt överraskad över att det finns något som heter bladschampo! Det är tunna schampoblad som löses upp i vatten, så man kan tryggt packa med sig ett etui med dessa. Så smart! Visste inte ens att den här produkten fanns! Den ska köpas!
 
 
 
Nu har jag till nästa sommar på mig att övertala sambon att vi ska ut och tälta! Lär bli en utmaning då han är en hotellkille. Men jag gillar utmaningar!


***sponsrat inlägg***
 
 

 

 

Kommentarer
Postat av: anna

wow, den schampo grejen måste ju bara inhandlas. Skulle oxå vilja campa så men min sambo vill inte. Kommer troligtvis att göra det när J har blivit lite äldre och då vill jag ha hunden med mig också. Jag vill komma upp i landet och campa då jag inte har varit längre upp än Gävle. Kram

2015-08-05 @ 07:30:47
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: åsa i åsele

Brukar vanligtvis inte kommentera sponsrade inlägg.

Vi är ute med husvagn nu, för tillfället i Sundsvall på väg söderut ;-) vi jagar solen :)
Min uppfattning är att Du bör låna campinggrejor å se vad Du känner är nödvändigt, det är så olika från person/familj vi är ju alla olika.
Tälta är inget jag skulle ge mig på i vårt klimat då regn förstör allt.
Testa en kortare resa, typ Lycksele :) nära hem ifall det blir för hemskt.

2015-08-05 @ 09:52:54
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: Lina

Det är verkligen supermysigt att tälta, vi var till Halmstad nu under sommaren och bodde i tält i 5 nätter med blandat väder :) Att ha lite utrymme under "tak" utanför sovtältet är verkligen ett måste tycker jag :) Skulle aldrig kunna åka iväg i ett enkelt kupoltält vid risk för regn (alltså svensk sommar). Och det där moskito-tältet var ju en riktigt smart lösning, kan behövas på väldigt myggrika ställen framförallt :)

2015-08-05 @ 10:35:36
URL: http://helbraflinga.blogg.se
Postat av: Fröken M

I köket med Anders ? Honom har jag helt missat!
Å andra sidan så är arätt övertygad om att jag är chanslös i den där tävlingen oavsett, men det är ju värt ett försök i alla fall :)
kram

Svar: Säg inte det! Är man med finns alltid chansen och din rätt lät jättegod! Vore jättekul om du vann, jag håller tummarna stenhårt! :D
radhuslivet.blogg.se

2015-08-05 @ 17:55:25
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Elin - Livat på torpet

Vi har precis kommit hem från vår tältsemester. Ångrar inte en sekund att vi köpte vårt stora tält. Full ståhöjd, två sovrum och ett "förtält". Billigt blir det med då vi lyckades köp avårt på halva priset förra året :)

2015-08-05 @ 20:31:12
URL: http://blogg.loppi.se/elinteg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0