#mittStockholm

När jag var yngre bodde jag i Stockholm. Trodde väl aldrig att jag skulle lämna mitt trygga Norrland, men kärleken kan få en att göra tokiga saker! Nu tog det iochförsig slut med den kärleken kort efter att jag hade flyttat till huvudstaden, men då jag kände att jag inte var klar med staden så jag bestämde mig för att bo kvar istället för att flytta tillbaka hem. Tur var väl det, för jag hade tio fantastiska år i Stockholm samt att det slutade med man, barn och radhus!
 
Stockholm är en härlig stad på många sätt! Det är så vackert där och jag älskar närheten till vattnet. Att få vandra längs Gamla stans kullerstensgator och inandas hela atmosfären är magiskt! Önskar att väggarna i de gamla byggnaderna kunde tala, tänk vilka historiska saker de varit med om! Men Stockholm är inte bara historia, det är även en framtidens stad! Ena företaget efter det andra startas där och fler och fler flyttar dit. Önskar att alla någon gång i sitt liv fick bo i Stockholm, det är verkligen en upplevelse!
 
Foto: jag
 
Idag har jag lämnat Stockholm, men det jag kan sakna är det stora utbudet av det mesta. Restauranger, pubar, saluhallar, butiker, konserter, events. Ja, you name it! Dessutom tar du dig enkelt överallt med hjälp av kollektivtrafiken! Har man barn finns det verkligen mycket man kan hitta på. Du kan ta med dem till tex Gröna Lund, Junibacken, Skansen, Djurgården och alla museum.
 
Nu drömmer jag om att få åka ner och hälsa på gamla vänner och bekanta som jag saknar där nere. Vilken känsla det vore att lämna barnen hemma och åka till Stockholm med sambon och få uppleva gamla tider! Han är ju stockholmare och har en hel del abstinens efter lite storstadspuls. Vore otroligt lyxigt att få spendera en natt på Nordic C Hotel, så därför tävlar jag nu om en hotellnatt hos dem. Ta chansen du med!
 
Den läckra receptionen hos Nordic C Hotel!
Bildkälla

Kommentarer
Postat av: anna

Håller tummarna att ni vinner :) Förstår om han saknar pulsen där. Min kusins sambo är uppe från norr också och bor nu på västkusten men han saknar sitt hem ibland. Det blir nog så att man saknar det ställe som man är uppväxt på. Hur kom det sig att ni flyttade uppåt? Kram

2015-08-11 @ 21:18:39
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0