Saved by the veckomatsedel

Det har blivit smått intensiva dagar här sen inskolningen började. Jag fasar för hur det ska bli när jag börjar jobba nästa vecka. Tycker inte att jag får något gjort alls, allt handlar om att ta sig fram och tillbaka mellan förskolan och skolan. Att det tar ca en timme enkel väg till förskolan underlättar inte på nåt sätt. Jobbigt ha barnen på två olika delar av stan. Hämta, lämna, packa väska, är frukten med?! Finns rena kläder? Ops, inte? Tvätta, tvätta! Natta trött barn, natta nästa trötta barn, natta trötta mamman.

Det enda som räddar dagarna just nu är våra veckomenyer, jag behöver INTE tänka på mat. Skönt! Kul dessutom att många av er har blivit sugna på att börja med egna menyer! I just say...do it! Det underlättar väldigt.
 
Men era kommentar livar alltid upp en stressad tillvaro! Ska sätta mig snart och läsa ikapp lite, vill ju veta vad som händer hos er alla!
 
Semester?! Ja, tack!
 
 

Kommentarer
Postat av: Mammsen

Japp så är det. Veckomenyer hjälper verkligen i vardagen. Inte bara att man slipper tänka ut något, handlar man utifrån den så kan man ha allt hemma och slipper snurra in om affären på väg hem. Men fy så jobbigt med olika ställen och med de avstånden. Jag har tur, jag går 100 meter o är på skolan.

2015-02-11 @ 12:42:33
URL: http://www.mammsen.wordpress.com
Postat av: åsa i åsele

Helt jäkla sjukt med dessa avstånd, om jag överdriver lite skulle jag lätt köra fram å tillbaka Åsele - Dorotea - Åsele på samma tid = 10 mil.

Vi har inte lyckats med veckomeny, än.

2015-02-11 @ 14:41:38
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Vi var duktiga ett tag med att ha matschema, men ofta blev det så att man inte kände sig sugen på just det som stod på den dagen:P Men jag kanske borde ge det ett nytt försök haha:)

2015-02-11 @ 18:34:01
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Maria Grahn

Men så trist att det är sånt avstånd. Hoppas det löser sig ändå, lycka till ❤️

2015-02-11 @ 23:22:20
Postat av: Anna

Ja fy denna vardagen…alltså det är skönt med rutiner men som du säger man hinner ju ingenting. Vi har dock bara cirka 10 min till förskolan men sen har jag runt 30 min därifrån till jobbet…kanske inte så mkt men det känns som att man mest sitter i bil, hämtar och lämnar. Kram

2015-02-12 @ 18:51:39
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: Helen

oj, vilket avstånd:( försrtår om det känns motigt att börja jobba.. man har ju lixom inte ork till så mkt annat än jobb, packnin g mm. den där bilden ser inte fel ut;) hoppas allt löser sig...

2015-02-12 @ 20:36:41
URL: http://starsinlife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0