Avsked

Idag var det sista dagen som lillan gick på den fantastiska förskolan som hon har trivts så bra på. Efter sommaren byter hon förskola och vi kommer ha gångavstånd när vi ska lämna henne om mornarna, ska verkligen bli skönt. Men jag erkänner att det kändes lite ledsamt idag att säga hej då till alla de fina pedagogerna. Man märker att de är alla engagerade och brinner för sitt yrke, de har verkligen barnens bästa för ögonen.
 
Jag kände att jag ville ge dem något som tack för den här tiden och efter en stunds funderande bestämde jag mig för att skippa chokladasken jag hade tänkt köpa till dem. Istället fick de en presentpåse innehållandes glassprylar; strutar, strössel, choklad- och jordgubbssås samt ett presentkort på glass. De blev jätteglada! Vem gillar inte glass liksom? Gillar att ge sådant som kan konsumeras och som inte fastnar i en hylla som dammsamlare tills prylen blir bort kastad.
 
Tråkigt att inte fortsätta på denna härliga förskola, samtidigt så är jag övertygad om att lillan kommer få det minst lika bra på sin nya förskola!
 
Lillan leker i restaurangen de byggt upp på förskolans utegård.
 

Kommentarer
Postat av: Kristin/onlyfemale.se

Vilken fin present! Vad skönt att ha så nära, vi har det ovh det är verkligen guld värt! Även fast att engagerade och bra pedagoger såklart också är värdefullt, men det är de förhoppningsvis på nya förskolan också.

Kram

2015-06-30 @ 21:32:02
URL: http://onlyfemale.se
Postat av: Anna - mamma till två prinsessor och en prins

Bra presenttips!
Förstår att det känns lite vemodigt att byta förskola. Min lilla prinsessa byter avdelning till stora efter sommarlovet medan lillprinsen är kvar. Det blir spännande att se hur det går för dem när de är på var sitt håll.
Må så gott!
Kram

2015-06-30 @ 21:43:26
URL: http://annasfotnoter.wordpress.com/
Postat av: Anna

Åh vad gott, jag köpte kex och ost och marmelad till våra fröknar. Det e som du säger bättre att köpa något som man kan äta. Hoppas att det blir bra på nya förskolan. kram

Svar: Ah, perfekt present! Vem gillar inte sånt lixom?! Det ska jag köra med nästa gång, tack för tips!
radhuslivet.blogg.se

2015-07-01 @ 10:08:05
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: Elin - Livat på torpet

Men vilken bra present! Det tipset ska jag anamma om jag behöver någon gång :)
Kram

2015-07-01 @ 10:36:06
URL: http://blogg.loppi.se/elinteg
Postat av: JUNITJEJ

Det är alltid tråkigt med avsked! Vilken perfekt present du gav!

2015-07-12 @ 21:30:01
URL: http://www.junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0