Misslyckad bakdag

Försökte vara lite duktig idag nu när det blev så att jag var hemma och vabbade. Hann med två sorters kakor, bla gjorde jag laktosfria marmorerade brownies. Men på nåt vänster misslyckades jag totalt med dem! Smaken blev det inget fel på, men de blev inte alls gräddade i mitten. Utan när jag skar upp dem flödade smeten trots att jag slängde in kakan ytterligare 30 minuter i ugnen. Aaaah! Så nu har jag precis stått och skopat i mig brownies...
 
Däremot gjorde jag en godbit som jag ska berätta mer om någon annan dag. Kan erkänna att jag brände en plåt av två... Ni får en ledtråd via bilden nedan. Vad tror du jag bakade för något?
 
 

Kommentarer
Postat av: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Efter varje misslyckande blir man ännu bättre så bara påt igen en dag.
Jag har ingen aning om vad det andra är du bakat. Är så dålig på det där då jag bakar så sällan ;-)

2015-03-10 @ 20:33:28
URL: http://lottizdays.blogg.se
Postat av: Fröken M

Spännnde !! Kan det vara päron biskvier ? :)
Kram

Svar: Helt rätt, bra gissat!
radhuslivet.blogg.se

2015-03-10 @ 20:35:53
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Anna - Vitt eller svart

Alltså, jag bakade de där marmorerade browniesarna men missade att marmorera så de blev rätt fula. De andra tyckte att de var goda iaf men lite för tunga för min del. :)

Jaja, kan inte lyckas jämt.

Nästa gång jag ska göra en tårta vill jag ha med päronmousse, antar att man bör använda essens då. Tyckte du att det var bra smak på den? Inte bensin då. ;)

Svar: Vad kul du testade dem! Har själv bakat dem ikväll igen :D Men ja, de är ganska mastiga, så bitarna behöver inte vara så stora.
Jag vet inte riktigt vad jag tyckte om essensen jag testade, hade förväntat mig en mycket tidigare päronsmak så jag blev lite besviken. Ska äta det jag bakade på lördag, kanske har smaken satt sig lite bättre till dess? Jag återkommer i frågan!
radhuslivet.blogg.se

2015-03-11 @ 20:21:55
URL: http://vittellersvart.blogspot.se/
Postat av: Anna

Browniesarna (säger man så) var säkert gudomligt goda :) Kram

Svar: De ville inte låta sig gräddas, men smeten var god ;)
radhuslivet.blogg.se

2015-03-11 @ 21:20:06
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0