Hälsosamma maj

Idag körde jag igång Hälsosamma Maj. Att vara sockerfri under april gick faktiskt bra. Fuskade med nån vit chokladcheesecake som jag inte kunde säga nej till dock. Men nu är det dags att lägga till träningsbiten samt att börja tänka mer på maten.
 
Så idag tränade jag för första gången sen februari. Kände att jag har tappat massor av styrka och kondition, men det är bara att bita ihop och kämpa på. Har varit duktig med nyttiga mellanmål under dagen (kvarg samt keso+äpple) och har försökt tänka på hur jag fördelat maten på tallriken (minskar ner mängden kolhydrater och ökar på med grönsaker istället)
 
Men igår hade jag noll tanke på sånt! Det fick bli hamburgare, chips och annat gott under kvällen. Från och med idag är det andra bullar som gäller! Kommer dock inte vara rabiat, vill någon bjuda mig på en kaka tänker jag tacka ja.


 

Kommentarer
Postat av: nathalié - mamma till charlie

jag borde fan köra sockerfri månad. suck, känns jobbigt haha

Svar: Första veckan är alltid svårast tycker jag :/ Svårt nu dessutom när det börjar vara glassväder, aaah!
radhuslivet.blogg.se

2015-05-03 @ 21:58:03
URL: http://livetomyarp.com
Postat av: åsa i åsele

En fråga: Är inte grönsaker kolhydrater eller hur tänker Du?

För övrigt gör Du det väldans bra, tyvärr gör jag det inte, jag vräker just nu i mig choklad & coca cola, inte bra :(

Svar: Visst har du rätt, grönsaker innehåller kolhydrater. Tänkte mer på de 'vanliga' kolhydraterna som man oftast tänker på..som i tex pasta, ris, bröd och potatis. :)Och jag brukar också vräka i mig i perioder, men jag känner att jag mår inte bra av det, så därför försöker jag sluta/dra ner på det. Men det är svårt :/
radhuslivet.blogg.se

2015-05-04 @ 07:29:30
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: Fröken M

Hejja dig ! Du är GRYM :)

Här gick ett sockerfritt april inte lika bra !
Kakor av alla de slag ka jag motstå, men smågodis, nä där går min gräns...
Jag kan INTE stå emot ?!

Dock försöker jag kompensera det med nyttigare mat och det blir grillat mest varje dag !
Kött fisk och grönsaker är sånt som jag aldrig tycks tröttna på :)

Kram

Svar: Håller med, det är jättegott! Här blev det grillad kycklingfilé med grönsaker till middag, mmm! Mår mkt bättre när jag kapar kolhydrater i form av ris och pasta.
radhuslivet.blogg.se

2015-05-04 @ 08:50:38
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Elin - Livat på torpet

Heja dig! Ska försöka hänga på och vara liiite nyttig ...

Svar: Med de goda sockerfria recept vi hittar ska det nog gå bra att hålla sig på den lite nyttigare vägen :D
radhuslivet.blogg.se

2015-05-04 @ 17:05:28
URL: http://blogg.loppi.se/elinteg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0