Bye, bye snails!

Jag har gått runt och pratat med grannarna i mitt radhus samt radhuset bredvid oss angående de där slemmiga sniglarna som tyvärr har dykt upp. Ingen har blivit direkt förtjust i nyheterna om snigelinvasionen. Så därför har det varit lätt att få med dem på utrota-sniglar-planerna! Så till helgen ska vi alla strö ut ett medel i våra trädgårdar som tar knäcken på de flesta av sniglarna och sen får vi hoppas på en kall vinter.
 
Det här medlet är giftfritt och oskadligt för andra djur, utan det är endast sniglar som dör av detta medel. Perfekt! Ska bli intressant att se om det är så effektivt som det sägs!! Någon som testat?
 
 

Kommentarer
Postat av: ullie

usch ogillar dem starkt ja me hoppas de försvinner

ha en fin tisdag

2015-09-15 @ 01:49:29
URL: http://weberskold.blogg.se
Postat av: anna

Hoppas att det funkar, skriv gärna om hur det gick

2015-09-15 @ 19:50:01
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: ansepanse

vi har en 2.867 kvm stor trädgård, så det skulle nog inte gå, dyrt skulle det bli i vilket fall, hoppas att ni blir av med mördarna
Sv: tack för din kommentar för ett tag sedan, efter genomgången behandling av ögat tog det bara tre dagar så hade jag regnbågshinneinflammationen igen, så nu går jag genom en intensivare och längre behandling
kramar och ha det bra

2015-09-16 @ 13:15:47
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0