Liebster award

 
 
Fina Anna utmanade mig på att svara på ett antal frågor om mig själv. Jag ska sedan skriva ner ett antal frågor och utmana tre bloggare att svara på dem. So, here we go!
 
1. Hur träffades du och din partner?
Helt ärligt så fick vi kontakt via nätet. Men det tog nog ca 6 månader innan vi träffades irl första gången. Sen var det kört ;)
 
2. Hur dags lägger du dig på kvällen?
Well, kl 22.00 ligger jag för det mesta under täcket, vare sig det är vardag eller helg. Är fantastiskt att ha barn som gärna vaknar senast kl 06 veckans alla dagar.
 
3. Hur länge har du bloggat?
Jag började blogga 2008. Min första blogg lade jag ner väldigt mycket tid på. Det kunde bli 4-5 inlägg per dag! Den tiden och energin har jag inte riktigt med den här bloggen.
 
4. Vad dricker du helst, kaffe eller thé?
Jag har aldrig vuxit upp och börjat med kaffe, hehe. Så det får bli thé! Gärna nåt med smak av bär!
 
5. Vad är historien bakom ditt bloggnamn?
När vi flyttade från hyreslägenheten till radhuset och samtidigt väntade lillan så kände jag att jag var redo för ett nytt kapitel, såväl i livet så som i bloggvärlden. Jag stängde ner min gamla blogg och startade denna. "Radhuslivet" kändes som ett passande namn då jag bloggar om mitt liv här i det gula radhuset.
 
6. Vilken är din favoritårstid och varför?
Varje årstid har sin charm!
 
7. Vad jobbar du med?
Jag sitter som en handläggare på en statlig myndighet. Det är en myndighet som inte alla känner till och jag tycker jag arbetar inom ett roligt område, särskilt då jag är intresserad av kriminologi och beteendevetenskap.
 
8. Använder du något bildredigeringsprogram/app för dina bilder till bloggen?
Nja, använder mig av Picasa ibland för att klippa till bilderna och för att märka dem. Men några större retuscheringar hittar man inte i min blogg.
 
9. Har du några husdjur?
Inte i dagsläget. Men kanske snart?!
 
10. Hur skulle du beskriva din klädstil?
Vet inte ens om jag har någon klädstil?! Men, avslappnat obrydd kanske?
 
11. Har du några bra filmtips?
Ser sällan filmer, tyvärr. Men tycks minnas att jag gillade Benjamin Buttons otroliga liv.
Mina frågor är:
 
1. Vilken maträtt skulle du kunna äta en hel vecka utan att tröttna?
2. Vilken var din första skiva och var det en LP eller CD?
3. Var i världen vill du helst resa?
4. Vad är det mest äventyrliga du har gjort?
5. Om du vann 1 miljon, vad skulle du göra med pengarna?
6. Vilket är ditt drömjobb?
7. Vad är/skulle vara nr 1 på din bucket list?
8. Vad gör du när ingen ser?
9. Vad kan du störa dig på?
10. Om du skulle leva i en tv-serie, vilken skulle du vilja leva i då?
 
 
Jag skickar mina frågor vidare till Anna, Mammsen och Karin! Om någon annan känner sig manad att ta sig an dessa frågor är det helt ok! Kör på bara!

Kommentarer
Postat av: Anna - mamma till två prinsessor och en prins

Så kul att du tog dig an min utmaning! Bra svar!
Kram och fin fredag till dig

2016-04-07 @ 21:50:42
URL: http://annasfotnoter.wordpress.com/
Postat av: åsa i åsele

Kul att få veta lite mer om Dig :)

2016-04-08 @ 08:12:09
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: Decdia

Hihi, jag träffade också mannen via nätet! Det var år 2000... jösses vad tiden har gått fort!

2016-04-08 @ 10:40:38
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Mirre

Oh vad roligt att läsa =D, roligt att du och din man träffades via nätet det är ju faktiskt väldigt vanligt ut, =D

2016-04-08 @ 13:25:29
URL: http://sweetwords.se
Postat av: Maria Grahn

Vad kul och läsa om dig. Ha en mysig helg! Kram

2016-04-08 @ 19:14:56
URL: http://mariagrahn.blogg.se
Postat av: Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Kul att läsa detta :)

2016-04-09 @ 00:55:23
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0