Vegetariska alternativ

Allt fler byter ut kött mot vegetariska alternativ och själv erkänner jag att jag är rookie när det gäller vegetarisk mat. Har dock börjat tröttna på kött och särskilt korv. Men Quorn har fina produkter som jag använder mig av ibland. I julans körde de till och med med en Julspecial! Ett lakto-ovo-vegetariskt och glutenfritt alternativ som ser ut som den vanliga julskinkan, vad sägs om det? Försökte få tag i Julspecialen, men misslyckades då den bara såldes i begränsad upplaga. Men kanske kommer den i repris nästa jul?! Då ska jag försöka vara ute i tid och hinna hugga mig en! Hade varit spännande göra ett vegetariskt julbord med Julspecialen, Quorn Bullar och Quorn Korv.
 
Men däremot har jag testat några andra produkter från Quorn. Bland annat Quorn Färs som fick bli en färssås med skivade champinjoner och gnocchi, mmm!
 
 
Eller vad sägs om Quorn Strimlor med ris och broccolibuketter. Toppat med fetaost och några oliver och creme fraich på sidan om. Så gott och så enkelt! Brukar ni äta vegetarisk hos er?
 
 
Tack till min vegetariska kollega Jaana som tipsat mig om fina recept till Quorns produkter!

Kommentarer
Postat av: Anna - mamma till två prinsessor och en prins

Här är det vegetariskt mest hela tiden eftersom maken är vegetarian. Jag försökte hänga på ett tag, men mådde inte riktigt väl av Quornprodukterna. Jag gillar dem från Hälsans Kök bättre.

2016-01-14 @ 21:52:11
URL: http://annasfotnoter.wordpress.com/
Postat av: anna

quorn är jätte gott, speciellt färsen :)

2016-01-17 @ 20:41:47
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0