Ekologiska Hova

Via Buzzador har jag och familjen fått vara med i en kampanj för Arlas ekologiska ostar där vi har provat den nya osten Hova. Vi äter ganska mycket ost, såväl på mackan, i maten och som enkla "ostrullar" (lillans favorit), så det var roligt få vara med i den här kampanjen!
 
Hova är en mild ost som påminner en hel del om vanlig husmansost. Det var en stor förpackning på över 800 gram, något jag uppskattade för då tar inte osten slut så fort. Såväl stora som små i hushållet har tyckt om osten och jag kan absolut tänka mig att köpa den igen. Dock ligger kilopriset lite väl högt (omkring 129 kr/kg om jag inte minns fel), så det kan nog bli att jag väljer en annan ost när jag väl står där i butiken. Samtidigt är denna ekologisk, stort plus för det!
 
Vill du ha mer fakta om produkten kan du klicka här.

Betyg: 3,5 radhus av 5 möjliga!
 
 
 
 
#Arlaekologiskost #Arlako # Buzzador

Kommentarer
Postat av: Mirre

Sett flera som tipsar om denna ost

2016-03-16 @ 21:37:34
URL: http://sweetwords.se
Postat av: Maria Grahn

Fick oxå testa denna ost och vi tyckte om den. Riktigt god.

2016-03-17 @ 12:38:12
URL: http://mariagrahn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0