Ölglasprovning - Sejdel Refresh + rabattkod!

Fjärde och sista glaset som vi har provat från Sejdelshoppen.se är Sejdel Refresh på 0,5 liter. Det är ett stort glas från Spiegelau med en höjd på 19 cm och en vikt på 850 gram. Jag gillar ölglas med handtag som detta har, tycker det bidrar till en härligare känsla när man dricker öl!
 
Det som är speciellt med det glaset är att i botten finns en turbinformad upphöjning. Så när man skakar glaset så bildas en ny skumkrona och det ska även frigörs mer arom. För att se mer hur det funkar kan ni klicka här. Gällande aromen kan jag inte uttala mig om som den amatördrickare jag är, men visst skapas det lite mer skum när man skakar glaset! En kul och rolig grej som lätt skulle vara en isbrytare om man kör fest hemma och det kommer folk som inte känner varandra! Sambon var dock lite mer skeptisk, han är rädd om kolsyran i ölen och ville inte skaka glaset alltför mycket.
 
Sammanfattningsvis kan jag säga att detta är ett omtyckt glas hos oss! Snyggt, stabilt och perfekt för en god kall öl!
 
Betyg: 3,8 radhus av 5 möjliga
 
Har du blivit sugen på att investera i ölglas efter att ha läst mina inlägg? Isåfall kan jag erbjuda mina bloggläsare 10% i rabatt hos Sejdelshoppen.se under resten av mars månad! Uppge bara radhuslivet_mars i kassan när du beställer! Obs, funkar dock inte via mobilsidan. Happy shopping!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda HolEriks

Det var ett fint glas iallafall!

2016-03-20 @ 18:56:01
URL: http://holen666.blogg.se/
Postat av: Mirre

Glaset var finfint allt =D

2016-03-20 @ 20:57:46
URL: http://sweetwords.se
Postat av: anna

Gillar oxå ölglas med handtag, det ger en bra känsla :)

2016-03-20 @ 21:04:05
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: Linda HolEriks

Ja men precis. Man rycker åt sig de strumpor som finns liksom.

2016-03-21 @ 20:28:15
URL: http://holen666.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0