Förbjuden frukt

Jag helammar lillan och hittills har jag inte märkt att hon blivit påverkad utav något jag har ätit. Minns däremot att sonen fick lite ont i magen när jag åt choklad när han var nyfödd. Men häromdagen blev hon så väldigt dålig i magen. Fick byta bajsblöja på henne stup i kvarten, men hon verkade inte ha ont iallafall, tack och lov. Förstod först inte vad det var som gjorde henne så dålig, men sen förstod jag.... Jag hade ätit jordgubbar! Aj, aj, aj! Tydligen är det ingen höjdare att äta när man ammar. Så nu blir det inga fler jordgubbar på länge för min del.
 
Så, varför åt jag jordgubbar då? Invänta mitt nästa inlägg så får du se något smarrigt!
 
 

Kommentarer
Postat av: Annica

Svar: Ja, precis! Just dessa veckor mådde jag också bra med storasyster to be. :p Så just nu så bara njuter jag. Eller ja, njuta kan jag göra då lillan somnat för natten. *skratt*

2013-12-09 @ 09:53:50
URL: http://magnussonsresa.blogspot.com
Postat av: ansepanse

stackars lillan <3
Sv: vad tråkigt att han glömt finskan, själv är jag född i Sverige, båda mina föräldrar kommer från Finland och mamma har alltid bara pratat finska med mig även om jag när jag blev äldre svara på svenska, för några år sedan började jag läsa finska på universitetet, har gått två kurser där, för jag saknade "mitt ursprung" mitt första pratade språk var nämligen finska, svenska lärde jag mig av barnen som jag lekte med ute på gården, nu läser jag skönlitteratur på finska och jag lyssnar alltid på talböcker på finska och tittar ibland på finsk tv, det är ju liksom mina rötter
kramar

2013-12-09 @ 11:35:48
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0