Luciafirande utomhus

Har fått veta att förskolans lucia ska firas utomhus nästa vecka. Det är väl helt ok med tanke på hur TRÅNGT det brukar bli när alla barn och föräldrar ska samlas i ett och samma rum. Men tanken slog mig nu, hur gör man med lusse-kläder?! Ska man behöva köpa en tomtedräkt som är 8 storlekar för stor för att få den över overallen?! Eller brukar man nöja sig med tex en tomteluva och köra med enbart vinteroverallen?

Någon som har erfarenhet av detta och har lust att dela med sig?! Tips emottages tacksamt!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Typ underställ å sedan Lucia/Tomte klädder över,
Men ett tips, fråga dagispersonalen :)

Klickkakorna kan Du smaksätta med hackad choklad, russin osv även lägga ihop två å två med smör/chokladkräm mellan,

2013-12-06 @ 12:26:52
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Postat av: Yvonne

Minns när jag gick Lucia för länge sen (runt i husen och fick ihop pengar) då hade jag tjock tröja under klänningen! För kallt var det... :D

2013-12-06 @ 14:35:11
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: JennyLi

Vi står inför samma dilemma!
Nelly får nog ha lucialinne över overallen och Markus får nog ha bara tomteluva. Jag har en "tomtejacka" i lagom storlek utan overall...så jag vet inte om jag får på den ÖVER overallen...
Nåja..återstår att se! Det är första gången barnen lussar ute.

2013-12-06 @ 15:01:16
Postat av: Beatrice, mamma till Robin och Jennifer

Jag har ingen aning faktiskt. Tråkigt nog har inte Robins förskola något luciafirande för föräldrar...

Postat av: anna

ar dock bara erfarenhet av lucialinne och då körde jag mjukisbyxor åtights under och en jacka och ett stort lucia linne över, funkar kanske med tomtedräkt också

2013-12-06 @ 18:26:41
URL: http://heltenklaanna.blogg.se
Postat av: ♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥

förra året velade dom som fan på barnens förskola först skulle dom va inne och sen sluta de med att dom skulle va ute i alla fall så jag satte tomte kläderna utanpå overallerna men barnen såg ju mer ut som små michilin gubbar :P

detta året va de bättre framförhållning å dom ska även va ute detta året så jag har köpt i större strl så blir de lite win win där då barnen kan ha dräkterna även nästa år med förhoppningsvis =)

2013-12-07 @ 10:42:34
URL: http://www.melissasprinsar.se/
Postat av: Anna - Vitt eller svart

Haha, det har de haft på barnens dagis ett par gånger och jag ställer mig alltid lika frågande. Nu hade vi ju ett stort lucialinne som fick plats över overall och allt så det funkade men ingen av barnen så direkt fina ut, mest påbylsade. :) Det roade iaf mig!

Oftast så räcker det ju med någon slags huvudbonad så känner de sig utklädda.

2013-12-08 @ 20:20:52
URL: http://vittellersvart.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0