Upplägg

Kan inte påstå att vi brukar göra fancy food här hemma. Ofta blir det korv och makaroner, ja ni vet, vanlig och snabblagad vardagsmat och jag kan tycka det är så tråkigt! Det man kan försöka med istället är att lägga upp det lite fint om man nu känner att man vill ha det lite mer festligt.
 
Ta tex bilden nedan. Jag serverade riset genom att lägga upp det med ett decilitermått och snurrade lite sås ovanpå. Voila, det kändes genast lite roligare på tallriken!
 
Vad brukar du göra när du känner att du vill göra vardagsmiddagen lite mer speciell? Lägger du fram vackra servetter? Ställer en fin blomma på bordet? Tänder ljus?
 
 

Kommentarer
Postat av: linah

åå så goott

2013-12-04 @ 12:16:58
URL: http://linaheve.forme.se
Postat av: ansepanse

nej, jag brukar inte göra något speciellt, men det du visar, bevisar ju bara att man inte behöver anstränga sig särskilt för att få det vackert :)
Sv: nej, det var inga inbrottstjuvar jag såg
kramar

2013-12-04 @ 13:05:25
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0