Havreflarn

Jag gillar kakor som är lättbakade och goda, havreflarn tillhör denna kategori!
 
Du behöver
 
100 gram smör
3 dl havregryn
1 ägg
1,5 dl socker
1 msk vetemjöl
1 tsk bakpulver
 
Smält smöret och blanda ner havregrynen. Vispa ihop ägg och socker poröst. Rör sedan ihop allt tillsammans med mjöl och bakpulver. Obs, använd ej elvispen till detta för då krossar du grynen.
Klicka sedan ut på bakplåt (smord eller med bakplåtspapper), ca 10-12 teskedstora klickar. Grädda mitt i ugnen, 175 grader i ca 6-7 minuter. Låt kakorna svalna lite innan du lossar dem från plåten/bakplåtspapperet.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Helen.HUSnrNIO

Att baka är rena lyckoterapin.
Havreflarn är en god klassiker :)

Nu har jag slumpat fram vinnaren av en Tassimo Joy.
Det rätta svaret samt vinnarens namn finns presenterat på bloggen.

Trevlig måndagskväll & Tack för att du deltog.
Hälsningar Helen

2013-11-18 @ 18:55:27
URL: http://husnrnio.se
Postat av: Helen.HUSnrNIO

Att baka är rena lyckoterapin.
Havreflarn är en god klassiker :)

Nu har jag slumpat fram vinnaren av en Tassimo Joy.
Det rätta svaret samt vinnarens namn finns presenterat på bloggen.

Trevlig måndagskväll & Tack för att du deltog.
Hälsningar Helen

2013-11-18 @ 18:55:28
URL: http://husnrnio.se
Postat av: Linnéasgoodiebag

Åh, havreflarn är ju så gott, men jag lyckas aldrig med dom, får testa ditt recept:) Allt ditt bakande har verkligen fått mig att vilja börja baka igen. Hade baktorka ett tag men den har nog gått över nu:) Bra att du påminde mig om plankan, ska köra den nu på en gång;) Många kramar

2013-11-18 @ 21:09:37
URL: http://www.linneasgoodiebag.se
Postat av: Susanna i Oslo - mamma till Melwin

Nom nom, det där är så gott. En av mina favoritkakor när jag var liten. Så skulle de gärna vara sega också :P Men nu åter jag inte kakor och sånt för jag måste vara rätt strikt med maten för att nå mina mål.

sv; Hihi tack så mycket! :) Ja, det är otroligt vad sjukhusen har för kompetans numera och kan rädda små liv redan från att de är så små som i vecka 22.

Aha, Ume! ;) Har aldrig varit där uppe, bara i Pajala och Pello hehe. Tyvärr är det ju mest i storstäderna, eller Sthlm som de flesta eventen sker. Jag har faktiskt anordnat två bloggevents här i Oslo med härliga och tunga goodiebags! Jättekul men otroligt tidskrävande. Nu ska jag dock anordna en julkalender här på bloggen istället :-) Var gärna med och tävla sen när det drar igång ;D

2013-11-18 @ 22:58:00
URL: http://fruroeim.com
Postat av: Beatrice, mamma till Robin och Jennifer

Så gott med havreflarn ju :)

Postat av: Jeanette

Oj vad längesen det var jag gjorde havreflarn. Senast var nog när jag gick i gymnasiet:) Är ju så enkelt och göra.

2013-11-19 @ 10:07:04
URL: http://jiaandthestars.com
Postat av: Madde / ★ Livet som mamma och lärare ★

Åh så gott :)

2013-11-19 @ 21:23:52
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0