Bus eller godis?!

Igårkväll firades det halloween här i kvarteret där jag bor. Alla barn som ville köra bus eller godis fick göra det mellan kl 18 - 20. Ville man ha besök tände man farstulampan, ville man vara ifred lät man den vara släckt. Så givetvis så fick sonen vara med på detta, premiär för oss då vi är så nya i området. Det var verkligen lyckat! Det kryllade av monster, häxor och vampyrer och många hade pimpat sina farstubroar med pumpor och diverse annat läskigt.
 
Jag följde med sonen för att se att allt gick lugnt till och jag var noga med att han skulle säga tack när han fick godis. Han skötte sig exemplariskt och en kvinna ropade till och med till sin man.."Här har vi en ordentlig pojke som säger tack!" För mig är det viktigt att man säger tack när man får något och det är något jag försöker lära mina barn med.
 
Kvällen blev lyckad och sonen blev mer än nöjd över allt godis han fick med sig hem!
 
Måste erkänna att jag tyckte det var lite smått otäckt med grannen som hade klätt ut sig till zombie och sedan stod och svajade i sin trädgård... ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: Elina

Det lät lite (läs, väldigt) läskigt men så smart det där med lampan :)

2013-10-27 @ 13:25:21
URL: http://www.volanen.blogg.se
Postat av: anna

vilken supersmart grej. jätte bra att man bestämmer en tid och att man använder sig av lampa :) hälsa grannarna och säg att det verkar jätte bra. här finns det inga regler så blir folk sura istället

2013-10-27 @ 21:15:48
URL: http://heltenklaanna.blogg.se
Postat av: Tess

mysigt det lät, roligt för barnen att klä ut sig. Sov sött!

2013-10-27 @ 22:52:58
URL: http://sailorswife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0