Höstlov och jag är en tråkig mamma

Den här veckan är det höstlov. Det betyder att sonen inte får vara på förskolan då vi valt gratisalternativet allmän förskola nu medan jag är föräldraledig (dvs ingen förskola under skollov). Men jag erkänner att det är svårt att stimulera en femåring när man har en bebis att ta hand om! Han vill spela monopol, åka och bada, spela fotboll...saker som är lite knepiga för mig att klara av med en 7-veckors som kräver sitt. Nu har jag iallafall beställt saker från Panduro så jag hoppas han kan pyssla lite på egen hand. Visst försöker jag göra saker med honom när lillan sover, men man ska ju hinna med annat också såsom tvätt, städ och mat...puh...
 
 
 
lövhög

Kommentarer
Postat av: Ida

Ja det är inte enkelt att få ihop allt. Men ändå mysigt att ha hemma sitt barn ändå kan jag tänka mig. Det är så vi förskollärare tänker iaf ^^

2013-10-29 @ 17:53:40
URL: http://idacnilssons.blogg.se
Postat av: Pernilla

Förstår att det blir svårt att hitta på saker med en liten bebis hemma. Kan tycka att det är svårt att roa Astrid ibland och då har jag ju bara en!

Du får försöka låna ut honom till en kompis :)

2013-10-29 @ 19:48:11
URL: http://www.storiesbyp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0