Höstpromenad

Vi är småkrassliga här hemma idag. Jag låg vaken inatt med tjock hals och "förkylningsstickningar" i näsan och lillan verkar också ha något på gång, hon nyser och verkar ha något som stör i näsan. Förbenat. Det blir därmed en lugn dag, men vi ska försöka ta oss ut på promenad under dagen. Har även sonen hemma, för nu får han bara gå 15 timmar per vecka på förskolan.
 
Tycker det är synd att han inte får gå mer på förskolan än så. Inte för att det stör mig att han är hemma, han är så stor och duktig så han är mer till hjälp än något annat. Men han blir uttråkad här hemma och får inte alls samma stimulans som på förskolan. Så för hans skull önskar jag att barn fick gå mer än 15 timmar/vecka trots att en förälder är hemma föräldraledig med småsyskon.
 
 
                  En bild från en tidigare promenad då sonen passade på att cykla lite.

Kommentarer
Postat av: Jennie & FrökenFlis

håller med, jag tycker också 15 timmar är för lite. Flisan trivs så sjukt bra på dagis där hon har alla sina vänner och tre bästisar, så allt hon pratar om är när hon ska få åka dit nästa gång. Nuu jobbar jag ju visserligen så hon har ju fler timmar än 15, men den dagen jag kanske är hemma med en liten till så försvinner ju avsevärt mycket tid för henne där.

kram!

2013-10-14 @ 21:04:35
URL: http://jenniesays.blogg.se
Postat av: Kristin Nygren

Åh jag minns precis hur det var. Hade samma sak när jag var föräldraledig sist. Tillslut fick jag nog, stora sonen och jag fick nog. Han var ju så understiumulerad och kände sig faktiskt utanför på förskolan. Han fick faktiskt tillslut utökat med ett par timmar, så han fick äta mellanmål tillsammans med kompisarna. Något som tydligen var väldigt viktigt för honom. Det blev en väldigt stor skillnad här hemma också efter det.
Som sagt, man gör ju inte det för att man inte vill umgås med sina barn utan för att man ser att de inte blir tillräckligt stimulerade...

Krya på er.

Kram Kristin

2013-10-15 @ 22:04:31
URL: http://onlyfemale.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0