Kryp!

För en månad sedan köpte jag en läcker chiliväxt till sambon som passade bra i vårt köksfönster. Tyvärr dök det upp vidriga bladlöss på den för några dagar sedan. Då jag inte kände för att sitta och mosa tusentals löss för hand så placerade jag växten i badkaret och spolade av den med kallt vatten. Vet inte hur effektivt det är, men såg tips på nätet om att den metoden kunde funka. Sen ska jag ärligt erkänna att jag mer eller mindre glömt bort växten då jag har annat för mig om dagarna (amma, amma, amma) så den har fått klara sig själv i sin ensamhet. Men nyss var jag inne i badrummet och min blick sökte sig till badkaret.
 
                                                                   UÄK!!!!
 
Jag såg tusentals bladlöss på flykt från chiliväxten! De försökte ta sig uppför badkaret och någon var till och med på kanten. Vidrigt! Tog fram vattenslangen och spolade för fulla muggar. Nu ska växten ut ur mitt hus!
 
http://maroons.se/2-Tradgard/bilder2/5%20bladl%F6ss%20p%E5%20rosgren.jpg
                                                     bild från maroons.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0