Märkeskopior

Jag är med i några grupper på Facebook där man kan länka och marknadsföra sin blogg tillsammans med andra bloggare. I en av grupperna såg jag att en av administratörerna (antar jag) gjorde reklam för en tjej som säljer märkeskopior. Jag skrev en kommentar där jag upplyste henne om att det är olagligt att sälja sådant, att det handlar om varumärkesintrång och att det kan leda till böter men även fängelse. Är inte alla som känner till det, så jag tyckte det var bäst att informera om det då det är tusentals personer med i den här gruppen.
 
Vad hände? Jag blev utkastad ur gruppen! Så jag inser att tjejen vet gott och väl vad hon pysslar med...
 
Jag förstår att det är frestande att köpa billiga märkeskopior, men mitt råd är att undvika sådant. Beställ absolut inte kopior från utlandet! För några år sedan köpte en kille 6 par skor som var kopierade från Nike. Han åkte fast i tullen och Nike stämde honom och krävde att skorna skulle förstöras samt att han skulle betala rättegångskostnaderna! Ops!
 
 
Intressant att någon som heter Lisette Carolin har namnet Fernando i sin fb-adress...
Inte finns det heller någon med det namnet enligt Birthday.se.

Kommentarer
Postat av: Elin - Livat på torpet

Oj! Det hade jag inte en aning om. Men lite väl drastiskt att kasta ut dig ur gruppen bara för att du upplyser om det ....

2014-08-24 @ 19:03:41
URL: http://blogg.loppi.se/elinteg
Postat av: Anna - Vitt eller svart

Lustigt att du skriver om det nu, jag pratade precis med min dotter idag om det eftersom hon vill ha en Michael Kors-väska och letade efter fejk. Hon hade naturligtvis ingen aning om att det är olagligt men nu vet hon.

Jag har så svårt för hela den industrin, det är dåligt på så många vis.

Köpte en tröja på Tradera som visade sig vara en kopia och jag blev så himla arg och besviken.

Löjligt att du blev utkastad, som du säger så är det inte alla som känner till det.

2014-08-25 @ 22:27:21
URL: http://vittellersvart.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0