Nu är det igenbommat!

Har haft en hård dag. Jag och min mamma for ut till stugan på ön för att stänga inför vintern. Vi hade en hel del att hinna med och timmarna var inte alltför många innan vi skulle behöva ta oss till hamnen för att hinna med färjan till fastlandet. Gräset skulle klippas, bilen skulle tankas och förberedas för vintern, utedasset tömmas, vattnet stängas av, huset städas... Mitt i allt gick den nya grästrimmern sönder! What! Det började ryka som tusan om den så jag tryckte på off-knappen, då flög den i bitar! Har aldrig varit med om något liknande! Tur vi har garanti kvar på den, gissa om jag ska gnälla när jag kommer till butiken där den är inköpt!

Men vi hann allting!! Yes box! Tack och lov kunde en granne komma över och hjälpa oss då jag inte lyckades få till alla detaljer med vattnet (fattade inte hur jag skulle tömma varmvattenberedaren och få loss vattenmätaren). Så nu är det igenbommat för i år. Tyvärr har vi inte varit där så många gånger den här sommaren då det varit så varmt och det hade inte riktigt funkat med lillan därute. Men nästa år hoppas jag kunna vara där betydligt mer!

Nu är jag helt slut, hoppas lillan sover bra inatt för jag behöver verkligen ett gäng sömntimmar.
Så, godnatt på er!

 
Färjan som tog oss dit och hit idag.
 

Kommentarer
Postat av: Beatrice, mamma till Robin och Jennifer

Skönt att ha det klart inför vintern! Hoppas du fick sova några timmar inatt?

2014-08-31 @ 11:18:57
URL: http://blogg.loppi.se/mamabeatrice
Postat av: anna

Tråkigt när man bommar igen men ändå skönt att det är färdigt inför vintern

2014-08-31 @ 19:15:59
URL: http://heltenklaanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0