För lite färg

Någon dag före jul satt vi i soffan och kikade på tv, sonen och jag. Han började titta sig omkring och sedan sa han att han tycker att vi har för lite färg i vardagsrummet. "Man blir ju glad av färg!" De färger vi har där är vitt, grått och svart och några få färgstänk med bland annat en orange lampa. Jag och sambon har funderat på det sonen sa och ja, banne mig så är det ganska trist ändå utan färg. Det är ju lite av tidens melodi, många har inrett hela sina hem i vitt och svart och det ser ju ganska tjusigt ut. Bläddra i vilket inredningsmagsin som helst och du kommer se dessa svartvita hem, gärna i vintagestil. Säger inte att jag tycker det är fult på något sätt, tvärtom så har jag själv drömt om ett stilenligt hem i dessa två färger fast med en lite mer lantlig inriktning! Men kanske är det så att mer färg är vår melodi ändå?
 
Nu tänker vi inte göra om vardagsrummet till ett eldorado av färger, men lite mer färg ska vi införa. Det första vi ska göra är att byta ut den svarta mattan mot en som är mer röd/orange, bara en sån sak kommer att göra stor skillnad! Några färgglada soffkuddar kan nog också liva upp!
 
Det vore även roligt med en riktigt färgsprakande tapet som välkomnar i hallen! Vi har tittat på några alternativ där, men har vi inte hittat tapeten med stort T än. Sovrummet är också ett projekt vi måste ta tag i, men där har jag inte en susning om vad jag vill än. Kanske borde ta hit en inredare som får komma med förslag?!
 
Vi får prova oss fram, men en sak är klar och det är att vårt hem kommer aldrig bli helt enhetligt när det gäller färg. Vi är fyra individer i hushållet och barnens rum ska spegla deras personligheter och önskemål, inte bestå av de färger vi föräldrar tycker de ska ha. Lillan får vänta några år till, men sonen har redan fått välja sina egna tapeter vid ett tillfälle (när vi flyttade till radhuset ifjol). Jag gillade dem väl inte riktigt, men det fick bli dem då det ändå är han som ska leva med tapeterna i sitt rum.
 
De två färgklickarna vi har i vardagsrummet ser ni på den här bilden...

Kommentarer
Postat av: ✫ Fru Eriksson

Snyggt .......
/Kram

2014-12-27 @ 14:08:11
URL: http://frunsblogg.blogspot.se/
Postat av: Timeoftiger

Jag har senare förstått att man inte behöver vara helt konsekvent i sin inredning, utan det är mixen som gör hemmet till ett hem. Känns roligare att inreda efter den insikten. Olika färger, olika prisklasser, olika märken. Det finns alltid någon som har det "finare" men mitt hem är mitt hem!

2014-12-27 @ 15:32:44
URL: http://timeoftiger.blogg.se/
Postat av: Annika

Det gör så mycket om man bara har en matta, lampa eller kuddar i färg. Även vi har för lite färg hemma, men jag tycker det är snyggt också och försöker liva upp med gardiner eller mattor istället. Snygg lampa. Kram Annika

2014-12-27 @ 16:10:51
URL: http://www.jeansfashion.se
Postat av: Annika

Vi har inte heller så mycket färg. Men rätt vad det är så kanske jag hittar nåt med färg som jag vill ha. Man är ju inte bättre människa än att man kan ändra sig.
Ett gott slut på det här året och ett nytt roligt Blogg år.
Kramen

2014-12-27 @ 18:07:33
URL: http://badtant.bloggo.nu
Postat av: Isabelle Johansson

KOM IHÅG ATT OM DU KOMMENTERAR PÅ MIN BLOGG FÅR DU DUBBELT SÅ MYCKET TILLBAKA SÅ OM DU KOMMENTERAR 2 KOMENNTARER FÅR DU 4 TILLBAKA!
- Frågestund om 2014 ställ 3 frågor och få en länk för hundratals läsare!
http://isabellejohansson.se/2014/december/fragestund.html…

2014-12-27 @ 18:42:37
URL: http://isabellejohansson.se
Postat av: Veiken

Jag håller med dig helt och hållet. Ett hem ska vara ett hem och ingen utställning i ett inredningsmagasin! Gör det som känns rätt för er och det kommer att bli suveränt fint! Lycka till med det! :)

2014-12-27 @ 19:15:12
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Åsa

Vårt hem är allt utom vitt & svart :)

2014-12-28 @ 14:12:51
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Postat av: Patrik

Färgglada tillbehör är bra :) som lampor, mattor, gardiner, kuddar och prydnadssaker. Då kan man byta efter årstid eller när man tröttnar.

Har sålt lite gamla sjuttiotalstapeter nyligen och på den tiden var det både färgglatt och mönstrat. Gissar att det är något som återkommer de närmsta åren. Skulle nog kunna tänka mig ett rum tapetserat med mönster som går i gult med stora blommor :)

2014-12-29 @ 11:20:15
URL: http://patrikludvigsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0