Har jag en liten farbror här hemma?

Igår var lillan och jag på stan, försökte stöka bort lite ärenden inför julen. Hittade bland annat en julklapp till sonen, han har önskat sig en hatt så då ska han få det. Jösses, han är då för go som vill klä upp sig ordentligt när det vankas fest, slips och hatt ska det vara. Vad kommer sen? Väst? Hittade även ett par fina skor till lillan, men jag antar att hon har vuxit ur dem innan förskolan hinner starta...
 
Passade även på att besöka kollegorna. Alltid lika trevligt att träffa dem! Men ja, det känns kluvet att börja jobba igen. Jag trivs med "hemmafrulivet" och att få ta del av minsta lilla steg i lillans utveckling. Saknar dock vuxet sällskap och pengar på kontot, så det finns ju sina fördelar med att återgå till arbetet. Usch, nej, jag vill inte tänka på det nu, bort bort med de tankarna. Först ska jag njuta av julen, sen kan jobbångesten få komma krypandes.
 
Hursomhelst var det skönt få åka hem från stan, det är så mycket folk där nu som jagar julklappar så jag blir stressad så fort jag kommer dit. Särskilt när jag har barnvagnen med mig, jag ser folks blickar och de tycker att man bara är i vägen. Själv får jag hög puls av alla människor som försöker tränga sig förbi och de kliver nästan i barnvagnen. Är glad att jag fortfarande har lillan vänd mot mig i vagnen. Ah well, får åka ner till helgen igen och lämna henne hemma medan jag försöker köpa resten av klapparna. Det blir nog bra.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Beatrice, mamma till Robin och Jennifer

Robin har också önskat sig en hatt i julklapp, så det ska han få av sin mormor :)

2014-12-11 @ 10:39:54
URL: http://blogg.loppi.se/mamabeatrice/
Postat av: åsa

Fina skor :)

Kan lillan gå?

2014-12-11 @ 12:38:45
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Postat av: anna

snygga skor. det e jobbigt i stan nu med alla stressande människor. kram

2014-12-12 @ 21:27:47
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0