Fläskkotlett och couscous á la Camilla

Här kommer ett enkelt och gott recept som jag gjort  många gånger. Couscous blir så mycket roligare och godare om man piffar upp den med något.

Du behöver
(2 pers)

2 fläskkotletter
½ rödlök
1 röd paprika
coctailtomater
balsamvinäger
salt
peppar
timjan
couscous
2 dl turkisk yoghurt
1 tsk senap
1 msk honung
basilika (mängd efter önskemål)

- Hacka upp rödlök och paprika och dela valfritt antal coctailtomater på mitten. Tillaga couscous (se din förpackningen för beskrivning). När couscousen är klar rör du ner grönsakerna och tillsätter timjan och balsamvinäger utifrån tycke och smak (jag tar 1-2 msk balsamvinäger).
- Rör ihop yoghurt, senap, honung och basilika.
- Banka ut fläskkotletterna och stek på, glöm inte att salta och peppra.
Voila!
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Är tyvärr allergisk mot en massa saker, som t ex frukt... klarar banan & vindruvor vanligtvis samt när jag är "frisk och i god form" kan jag äta nån frukt till, väldigt sparsamt.

Just nu "lever" jag på frasbröd, te & kaffe... nyttigt :)

2014-02-12 @ 15:10:49
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Postat av: Patrik

Fläskkotletter är en rätt som jag har lite svårt för… är ganska gott men när man tar bort benbitarna och fettet så blir det inte så mycket kvar att äta. Känns lite bortkastat.

Sv: (svarar här också då) Häftigt att vinna ett kylskåp :) Sådana saker skulle jag också vilja vinna. Skulle behöva en torktumlare, vet du någon tävling?

Jo, jag förstår hur du menar…. att det inte är lätt att hinna med. Men, samtidigt måste man ju inte svara på alla svar och kommentarer, då har man snart inget annat att göra. Så då räcker det kanske att läsa igenom svaren i mejlen? om dom nu inte ligger i skräpposten….

2014-02-12 @ 15:25:14
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: En plats i solen

Mums vad gott :)

2014-02-12 @ 17:07:51
URL: http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0