Loppi blogbag - Änglamark

Har fått ännu en fin Loppi blogbag och denna gång innehöll den ekologiska produkter från Coops Änglamark. Visste ni förresten att Coop har som mål att 20% av all mat de säljer ska vara ekologisk år 2020? Där har vi kunder stor makt. Skulle vi köpa mer ekologiskt än vad vi gör idag skulle butikerna ta in mer ekologiskt. I min lokala Coop-butik finns det tex numera bara ekologiska bananer, detta då "vanliga" bananer sålde så dåligt. Heja oss kunder!

I blogbagen fick jag kakao, choklad, rostad lök, pasta, valnötter och pasta (alla Krav- och Fairtrade-märkta). Perfekt, det är sådant som går åt här hemma. Ska bli roligt och förhoppningsvis gott att testa dessa produkter. Måste erkänna att jag är dålig på att köpa av Änglamarks utbud, jag får skärpa mig på den punkten!

Tack Loppi för denna fina blogbag! Även tack till Coop!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: anna

Fick också den loppi-påsen. Chokladen var ju riktigt smaskig

2014-06-16 @ 08:57:21
URL: http://heltenklaanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0