Isch!

Jag är en sån där jättefjompig tjej när det gäller insekter. Kan skrika högt och springa åt andra hållet om det dyker upp en ful skalbagge. Ja, ni förstår nog att min sambo har det jobbigt sommartid då jag ständigt skriker på honom, att han ska komma och döda nåt kryp jag hittat inomhus.
 
Häromdagen satt jag på huk och sorterade upp bland skorna i hallen. Då såg jag något som rörde sig vid min ena fot och jag tror hjärtat stannade för en sekund! Det var nåt otäck, avlångt brunt kryp med massor av ben som sprang fort som tusan på hallmattan! Ååååh, jag blev alldeles kallsvettig! Sen högg jag tag i sambons skon (ville inte besudla mina egna!) och slog, slog, slog tills krypet hade dött.
 
Har insett att jag kan inte föra över min rädsla för småkryp till mina barn, så jag misstänker att det blir jobbigt kommande somrar då jag ska försöka hålla ett pokerface så fort det dyker upp något läskigt monster kryp i vår trädgård och i huset...
 
 
Fotade en spindel ute vid vårt sommarställe.
Tur jag har zoom på kameran så jag kunde hålla mig på behörigt avstånd.
 

Kommentarer
Postat av: sussi

inte heller så förtjust i insekter ..
urrgh...
Kram

2014-03-02 @ 10:11:45
URL: http://siouxzie.blogg.se
Postat av: Freedomtravel

Spindlar älskar båtar har vi upptäckt... Mycket nät, men spindlarna är som tur är små och harmlösa...

2014-03-02 @ 10:27:01
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: ansepanse

jag som är precis tvärtom :) du har nog sett hur jag tar bilder av alla småkryp jag hittar
jätte-jättefin bild på spindeln i sitt nät
kramar

2014-03-02 @ 10:36:32
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: Anna - Vitt eller svart

haha, jag var rätt fjompig innan barnen kom men när de kom så fick jag en så annorlunda roll och syn på mig själv att jag helt enkelt inte mesade bland småkryp mer.

Klart jag inte vill ha en spindel i håret eller något annat kryp på mig men jag får inte panik och ber gärna maken ta bort och ut kryp som tagit sig in. De ska inte vara hemma hos oss, så är det ju!

Ville inte heller föra över mina egna mesgrejer till barnen för de får tillräckligt med andra dåliga arv från mig... :O

När barnen var mindre, de två stora alltså, brukade jag peka ut krypen så att de fick inspektera dem och då blev de ju inte läskiga för deras del.

Testa att se det som att du "skyddar" barnen från krypen, det tuffade iaf till mig. :)

2014-03-03 @ 13:26:03
URL: http://vittellersvart.blogspot.se/
Postat av: anna

usch det är läskigt med sådana där kryp, blä

2014-03-05 @ 20:54:03
URL: http://heltenklaanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0