Öppna förskolan

Veckan har rivstartat! Har bland annat hunnit besöka öppna förskolan med barnen. Sonen härjade runt, medan lillan bara ville sitta tryggt i min famn. Det var en hel del mammor och pappor där med sina barn, men alla verkar gå dit med någon annan förälder som de redan känner. Det är så svårt att få kontakt med två vuxna som sitter ochp pratar intensivt om sina barn. Skulle vara roligt att lära känna andra föräldralediga föräldrar som bor här i närheten, men jag är inte riktigt den som hoppar in i någras samtal och säger "tjena, tjena"! Det var så mycket lättare att få nya vänner när man var barn...
 
Har även hunnit handla hem lite saker, så jag har även gjort hamburgerbröd. Kycklingburgare blev det på dagens middagstallrik.
 

Kommentarer
Postat av: anna

ah, sånt är så svårt när man hamnar i sammanhang där man verkligen måste hoppa in i något samtal för att ta plats, hoppas det blir bättre med tiden :)

2014-03-31 @ 18:55:09
URL: http://byannam.se
Postat av: Znogge

Känner igen det där. Det var inte alls lätt när man kom dit ensam... Hoppas det blir bättre och du lär känna någon.

Kram

2014-03-31 @ 19:24:51
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: michan

Men vad tråkigt. Hoppa in och fråga något, dom måste ju pausa och andas nån gång. Fråga om nåt klädesplagg du gillar eller nåt, alla gillar ju att få beröm och då kommer dom ju att berätta för dig och då kan du ställa lite följd frågor, om de bor i närheten eller om förskolan e bra eller nåt så ser du om du får nåt gensvar..
Jag älskade öpnnaförskolan, jag mer eller mindre bodde där och tillslut var vi kanske 10 mammor som höll kontakt och träffades även i lekparker och på badstranden osv.
Lycka till

2014-03-31 @ 20:51:29
URL: http://michaela-michan.blogspot.se
Postat av: nathalie - mamma till charlie <3

precis som jag tänkt det är på öppna förskolan.. jag vågar inte gå dit p.g.a att jag tror det är så här

2014-04-01 @ 08:38:30
URL: http://livetomyarp.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0