Camillas enkla skink- och broccoligratäng

Något vi gillar att äta här hemma är gratänger av olika slag, gärna då med skinka och broccoli. Jag har en enkel variant jag brukar köra och till och med sonen äter av den med god aptit!
 
Du behöver
(4 port)
 
400-500 gram rökt skinka
150-200 gram broccoli
1 paket bechamelsås
riven ost
 
Tärna upp skinkan i lagom stora bitar. Koka upp broccolin i saltat vatten tills den precis blivit mjuk. Lägg allt i en ugnssäker form och häll över bechamelsåsen. Toppa med den rivna osten. Tillaga mitt i ugnen i ca 20-25 minuter på 175-200 grader. Kan serveras med pasta och/eller en god sallad.
 
Du kan självklart göra din egen bechamelsås, men när jag har ont om tid och är vardagstrött är det skönt med färdigköpt sås.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Fin blogg! Kika gärna in på min med och släng gärna in en kommentar om du har lust med det. :)

2014-03-07 @ 13:29:55
URL: http://emmawidahl.blogg.se
Postat av: Znogge

Gratänger är ursmidig och behändig mat som kan varieras på många vis. Jag bjuder gärna på det. Behändigt att bara sätta in ett fat i ugnen!

Trevlig fredag!

2014-03-07 @ 18:31:42
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Jennie & FrökenFlis

Enkelt och gott, det gillas på vår meny här hemma också! :)

2014-03-08 @ 13:13:16
URL: http://jenniesays.blogg.se
Postat av: Stina

Lägg pasta eller kokt potatis i gratängen så behöver du inte servera det vid sidan om.

2014-03-08 @ 22:54:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0