Abstinens

Nu när jag kämpar med mina envisa gravidkilon har jag insett att jag kan inte hålla på att baka som jag gjort förut. Det slutar ju bara med att jag äter upp allting själv! Så jag har mer eller mindre slutat baka och det är så trist och tråkigt. Bakning är ju min passion! Skulle vilja stå och baka en hel dag för att sen sälja eller ge bort allting. Vilken dröm det vore! Men men, jag hinner baka tids nog.
 
Det blir dock inte enklare att låta bli bakandet när man får hem fina receptböcker! Fick en från Milda häromdagen, åh så många recept däri som jag vill prova på att baka! Jag får dagdrömma mig bort istället...
 
Pajer, småkakor, cheesecakes, tårtor, bröd...mmmm...!
 
 

Kommentarer
Postat av: anna

Kan du inte baka ändå? Du får baka och bestämma dig innan för att inte äta eller bara att smaka en liten bit. Tråkigt om du inte kan hålla på med ditt intresse. Kram

2014-05-26 @ 08:47:07
URL: http://heltenklaanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0