Äppelkaka á la Fitnessfighten

Har testat att göra en god äppelkaka som är ok enligt programmet jag kör just nu!

Du behöver

15 gr havregryn
1 tsk kvarg
1 äggvita
½ äpple

Skiva äpplet tunt och rör ihop övriga ingredienser. Lägg hälften av smeten i en muffinsform (jag oljade in den lite så att kakan skulle lossna lättare), lägg dit äppelskivorna och häll på resten av smeten. Grädda i övre delen av ugnen i 15-20 minuter, 200 grader. Till äppelkakan tog jag lite kvarg som jag blandat med kanel. Du kan även blanda ner kanel i smeten för smaksättning, något jag dock inte gjorde så min kaka blev lite blek.

 

 

Kommentarer
Postat av: anna

kvarg är riktigt gott alternativ. ska testa detta receptet, smidigt med muffins form då kan man ju frysa in också. kram

2014-05-28 @ 08:13:05
URL: http://heltenklaanna.blogg.se
Postat av: Anna - mamma till två prinsessor och en prins

Så mumsigt det såg ut! Det måste ju testas...
Kram

2014-05-31 @ 21:15:23
URL: http://annasfotnoter.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0