Franskinspirerad kycklinggryta

Man kan hitta recept på många ställen på nätet. Allt Om Mat bjuder på många goda maträtter och bakverk. Här kommer ett recept jag provat därifrån. Ursprungsreceptet tyckte jag blev lite smaklöst, så jag har ökat på mängden ost och glöm inte att smaka av ordentligt med kryddorna!
 
Du behöver

2 kycklingfiléer
100 gram chevréost
2 stora tomater
2 dl creme fraiche (15% alt 5%)
½ dl vatten
salt
peppar
dragon

Skär kycklingfiléerna i stora bitar och bryn på dem i några minuter. Glöm inte salta och peppra. Smula ner osten och häll i creme fraiche och vatten. Låt det puttra ihop lite och släng sedan ner tomaterna som du har skurit upp i bitar samt dragonen. Låt det koka lite till och servera sedan med ris. Om du vill kan du garnera med lite dragon.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sanna Preifelt

Åh, tack för tips! har verkligen känt 0 inspiration för matlagning den senaste veckan, så det här satt fint :) Ska nog testa imorgon kanske :)

Dock är jag inget fan av chevré, vare sig smakmässigt eller på det etiska planet, så det skulle jag nog utesluta och kanske ersätta med feta eller nåt :)

2014-11-13 @ 21:56:48
URL: http://sannasrum.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0