Lite sent kanske?!

Vi satte aldrig in nån BB-annons när lillan föddes. Vet inte vad som hände, dagarna bara rann iväg och plötsligt hade det gått nästan ett år. Då började jag känna att det är ju knasigt att sätta in en annons i augusti om ett barn som föddes i september året innan. Lite väl sent liksom.
 
Men det slog mig häromdagen att om jag sätter in en annons nu så kommer folk som läser tidningen tro att hon föddes i september i år (tar så klart en bild på henne som nyfödd isåfall). Frågan är bara vilka som kommer se annonsen och fatta att det är just min lilla L det handlar om? För de kommer ju onekligen tycka det är knasigt att vi annonserar nu om hennes födelse.
 
Alltså, jag vet inte om jag ens förstår själv vad jag försöker få fram med det här inlägget. Men det vore roligt ha en bb-annons även i hennes Mitt-första-år-bok, så att det blir lika i hennes och brorsans böcker. Så jag frågar er, vore det knäppt sätta in en sån annons nu, trots att hon hunnit bli hela 14 månader?!
 
 
Bild från vk.se, bästa aprillskämtet någonsin!
 

Kommentarer
Postat av: ♥ Sojka ♥

Tack snälla vad gullig du är! :)

2014-11-13 @ 13:38:39
URL: http://sojka.nu
Postat av: Carita

Hmm, jag hade nog tyckt det :-D. Poängen med det försvinner liksom lite... Men du gör ju som du själv känner för :-). För mig hade det bara känts konstigt att lägga in en bild på My ett år senare..

Svar: Isåfall gör jag det ju bara för att få själva annonsen. Jag vet ju att alla redan vet att hon är född, är mest ute efter att hon med ska få en liten annons i sin bok. Är en sån där mamma som vill göra lika för båda barnen vad det än är :) Samtidigt brukar jag ju själv tycka att folk är knasiga som sätter in bb-/vigselannonser tusen år efter själva händelsen :P
radhuslivet.blogg.se

2014-11-13 @ 13:49:25
URL: http://www.traningsperiodaren.blogspot.com
Postat av: Znogge

Frågan är hur viktigt det är vad andra tycker? Visst kommer säkert någon att höja på ögonbrynen precis som jag i ärlighetens namn gör när brudfoton kommer in ett halvår till ett år efter vigseln.

Men samtidigt förstår jag dig. Jag hade också velat ha en annons att klistra in i varje barns bok. Det känns lite konstigt om det inte finns i hennes. Just annonsen är ett så kärt minne att klistra in i boken.


Svar: Ja, jag gillar att göra lika för mina barn, vad det än är. Iallafall i den utsträckning det går :) Och jag brukar själv tycka folk är knasiga som sätter in bb-/bröllopsbilder en evighet efter själva händelsen :P Men du har rätt, vad spelar det för roll vad andra tycker så länge jag får ro i modershjärtat?
radhuslivet.blogg.se

2014-11-13 @ 14:06:57
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: åsa i åsele

Jag tycker Du ska göra som det känns bäst för Dig/Er.

2014-11-13 @ 14:49:10
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Postat av: Patrik

Klart du kan sätta in en annons, finns väl inget som säger hur länge man kan vänta.

Ja, om jag handlar lite broderier så lovar jag att berätta. Men det blir inte av på den här sidan årsskiftet i alla fall.

2014-11-13 @ 15:13:05
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: luvcatz

Hahaha, jösses vilket problem...
Jag skulle struntat i det, ett år senare, då tror de att ni fått en liten till så tätt inpå :)

Svar: Haha, ja det är tur man inte har större problem än så här ;)
radhuslivet.blogg.se

2014-11-13 @ 15:49:02
URL: http://luvcatz.bloggplatsen.se
Postat av: Elin - Livat på torpet

"bättre sent än aldrig"?

vi körde på ett "aldrig" med Ingrid. Som du skrev, dagarna rusade iväg och det glömdes bort helt enkelt.

Kram

2014-11-13 @ 16:12:55
URL: http://blogg.loppi.se/elinteg
Postat av: Anna

Nä, visst det e ju inte vanligt att göra så. Men visst kan du det, de som känner er vet ju när hon är född och de andra tänker väl inte på det. Klart att ni kan sätta in. Sen har jag märkt att första barnets "min första bok" är proppfull medans det är väldigt glest i barns nr 2

2014-11-14 @ 20:07:23
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0