Ella’s Kitchen puffits

Via Smartson blev jag utvald att få vara testpilot för Ella's Kitchen puffits med smak av hallon och vanilj. Eller, jag och jag, det är ju lillan som fått vara själva testpiloten om jag ska vara ärlig. Det är majspuffar som riktar sig till barn från 10 månaders ålder.
 
Istället för att skriva en lång text kommer här vad vi tyckte i punktform:

Plus:
- De kommer i små förpackningar som lämpar sig bra i skötväskan om man ska ut på äventyr, smidigt!
- Lagom storlek på majspuffarna, lillan kunde roa sig länge med att plocka dem en efter en.
- Kladdar inte
- Blir inte mjuka/sega om man öppnar påsen och låter dem ligga ett tag
 
Minus:
- Smaklösa
- Smälte dåligt i munnen, lillan spottade ut dem efter att hon hade sugit på dem en stund
- Allt förpackningsmaterial känns inte miljövänligt
 
Kommer vi köpa dessa igen? Tveksamt med tanke på att de var för hårda för lillan. Kanske att vi testar dem längre fram när hon fått fler tänder och blivit duktigare på att tugga det hon får i munnen.
 
Däremot provade vi majspuffarna med ost- och tomatsmak. De var större i storlek och smälte bättre i munnen, så de blev däremot en hit här hemma!
 
Betyg för puffar med hallon- och vaniljsmak: 3 av 5 möjliga då de kan funka för barn som kan tugga ordentligt
 
 

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Jennifer gillade inte heller dom där. Hon satt bara och kastade iväg dom ;)

2014-09-29 @ 10:21:41
URL: http://blogg.loppi.se/mamabeatrice/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0