Piratfisk

Jag har svårt att mostå maträtter med lite udda namn. Den här rätten heter egentligen Sjörövarfisk, men jag kallar den Piratfisk. Same, same, but different... Varför den heter så? Ingen aning, men den blir ju helt klart lättare att servera barnen än om rätten hade hetet torsk med citronsås ;)
 
Du behöver
4-5 port
 
1 pkt torsk/hoki
1 pkt Kelda Mild citronsås
riven ost
salt
 
potatis
mjölk
smör
salt
svartpeppar
 
 
Skala och koka potatisen. Mosa den sedan tillsammans med mjölk och smör till lagom fluffig konsistens. Salta och peppra.
 
Lägg den tinade fisken i en ugnssäker form. Salta fisken. Portionera ut potatismoset runtom fisken och häll sedan citronsåsen över fisken. Toppa det hela med riven ost. Grädda mitt i ugnen 20-25 minuter, 225 grader.
 
 
 
 
Originalreceptet hittar du här.

Kommentarer
Postat av: nathalié - mamma till charlie

mums vad gott! älskar fisk =) men äter det för sällan haha. ett tips om man vill att moset ska hålla "formen", blanda i en äggula i moset =).

Svar: Samma här, är på tok för dålig på att äta fisk :/ Tack för tips om äggulan!!
radhuslivet.blogg.se

2015-04-22 @ 12:42:58
URL: http://livetomyarp.com
Postat av: Anna - mamma till två prinsessor och en prins

Åh så gott!
Det ska jag testa....
Hur går det med tanden förresten?
Kram

2015-04-22 @ 21:15:48
URL: http://annasfotnoter.wordpress.com/
Postat av: Maria G

Tack för tipset! Det där ska jag testa laga, vi äter fisk för sällan.

2015-04-22 @ 21:58:44
URL: http://mariagrahn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0