Totalignorerad

Idag körde vi en riktig lämning på förskolan. Jag lämnade lillan, sa hejdå och gick. Nemas problemas! De bad mig komma tillbaka tre timmar senare, såvida det inte skulle bli nåt för då skulle de ringa efter mig. Så jag passade på att traska in till stan och där besökte jag jobbet (mingeltränade lite inför arbetsstarten nästa vecka) och smet in på en butik där jag köpte AllaHjärtansDag-presenter till familjens killar.
 
Sedan gjorde jag något jättelyxigt. Jag åt lunch på en restaurang! Helt själv! Låter väl inte så märkvärdigt, men jag har inte gjort det på över 18 månader så det kändes helt fantastiskt! Så avkopplande! Buffé var det dessutom, så jag åt tills jag storknade.
 
Promenixade tillbaka till förskolan. Där sov lillan betydligt längre än alla andra barnen, så jag fick sitta en timme i personalrummet och vänta. När hon väl vaknade och fick se mig så struntade hon totalt i mig!! Hon bara tvärvände, tog pedagogens hand och knatade iväg. What?! Hallå lilla tjej, jag är din mamma och det är ju kul om du visar att du saknat mig! Vad ska man säga? Kids!
 
Men det är bra, det betyder att hon trivs där och är trygg med personalen. Känns som det inte blir några problem nästa vecka då vi kör igång förskoleprylen på allvar!
 
Softade ett tag i förskolans personalrum...
 

Kommentarer
Postat av: petra

Hej!
Förstår din känsla! Men tänkt så skönt att hon trivs. Underbart. Men ja , jag förstår din känsla
kram

2015-02-12 @ 21:06:21
Postat av: åsa i åsele

Jättekul att lillan trivs å känner sig trygg på dagis. Men absolut jag förstår Din känsla, lite övergivenhet... :)

2015-02-13 @ 07:56:28
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: Maria Grahn

Ja tänk vad man kan uppskatta att få äta i lugn & ro själv. Kul att det går bra med inskolningen. Ha en trevlig helg.

2015-02-13 @ 12:25:37
Postat av: Margita

Snopet att bli ignorerad på det viset...haha...men det är ju jätteskönt att hon verkar trivas.
Skönt också för dig med egentid, det är verkligen guld värt när man är mitt uppe i småbarnsåren. Sen när barnen är vuxna....då börjar man undra vart de där åren tog vägen och ibland till och med sakna den tiden, tills man börjar tänka till ordentligt....haha

2015-02-13 @ 13:21:31
URL: http://sengas.bloggplatsen.se
Postat av: Anna

Vad skönt att det går så bra. Kram

Re: Vi ska göra torsk under kräftosttäcke och barnens kyckling. Tack för dina matsedlar, de underlättar min vardag :)

2015-02-16 @ 08:35:07
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0