Många bäckar små....

Alltför många barn runt om i världen har det svårt idag och några av dem är barnen i Syrien. De är inte rustade för vintern och det är knappt att vissa ens har skor att ta på sig. Vill därför tipsa och även uppmana alla som har Instagram att gilla sidan @Syriareliefanddevelopment, dela bilden nedan och tagga den med #KeepSyriansWarm. För varje delning som sker senast 2 februari så skänks 1 dollar till hjälp för dessa barn.
 
Har du inte Instagram men däremot Facebook kan du gilla deras sida och dela bilden därifrån. Du hittar dem här.
 
Mer info finns på sidorna nämnda ovan, men även på deras hemsida.
 
t
 

Kommentarer
Postat av: åsa i åsele

Efter allt jag läser, ser å hör tappar jag faktiskt lusten att ge pengar... såg Du att SIDA ger bistånd till talkshow i Georgien?
Jag ger pengar till sos-barnbyar, vet inte om det hjälper, men jag tror på detta projekt.
Jag ger pengar till tiggarna utanför vår lokala ICA.

Svar: Jag kan också vara skeptisk mot vissa organisationer. Vill att mina pengar ska gå till behövande, inte till att nån höjdare ska få resa nånstans. Tiggarna ger jag oftast ätbara saker, men de ser sällan glada ut då.
Men i det här fallet ger man ju inga pengar själv, man delar bara vidare, så man har inget ekonomiskt att förlora på det.
radhuslivet.blogg.se

2015-01-20 @ 08:37:33
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: anna

usch, stackars dessa små barn

Svar: Ja, det är fruktansvärt! :( Jag sitter på massor av kläder jag skulle kunna skänka dem, men ingen insamling pågår här och jag vet som inte hur man som enskild person kan få iväg en hög kläder dit ner :(
radhuslivet.blogg.se

2015-01-20 @ 18:46:20
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0