Gorillan Kwibi

Idag har vi vab på schemat. Lillan vaknade omkring 10 gånger under natten och febern kom och gick. Hon sover alltid dåligt när hon får feber, så när hon började vakna redan vid 21-tiden igårkväll gick sambon och plockade fram termometer och alvedon. Hej och hå, är bara att gilla läget.
 
Så idag är jag hemma med henne och vi tar det väldigt lugnt då vi båda är ganska trötta. Så fort hon somnar kommer jag själv krypa under täcket och förhoppningsvis får jag en timmes sömn.
 
Här på morgonen har jag kikat på gulliga klipp med djur och vill bara dela med mig av denna fantastiska berättelse om miljövårdaren Damian och gorillan Kwibi. Han uppfostrade Kwibi som om han var hans egen son tills han var fem år gammal och sedan släpptes han ut i Gabon djunglen i Afrika. Efter ytterligare fem år, bestämde sig Damian och hans team för att spåra upp Kwibi, för att se om djuret fortfarande minns hans tidigare välgörare. Spana in klippen nedan och bli berörd!
 
 

Kommentarer
Postat av: Kristin/onlyfemale.se

Helt underbar!! Blir alldeles tårögd!

Krya på Lillan, hoppas att hon blir frisk snart.

Kram

2015-06-16 @ 21:11:30
URL: http://onlyfemale.se
Postat av: Maria G

Vilken underbar film snutt, man får tårar i ögonen. Har just sett den två ggr med äldre dottern och hennes kompis.
Så himla gulligt.
Krya på henne.

2015-06-16 @ 21:46:06
URL: http://mariagrahn.blogg.se
Postat av: starsinlife.blogg.se

Hoppas hon krya på sig...

2015-06-16 @ 22:43:26
URL: http://starsinlife.blogg.se/
Postat av: B1

Underbar video!

2015-06-28 @ 22:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0